حمله شدید و تند عطامحمد نور به حکمتیار

والی بلخ بعد از گذشت چند روز از صحبت‌های رهبر حزب اسلامی، سکوت خود را شکست و حکمتیار را مورد حمله شدید و تند قرار داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عطامحمد نور در همایش امروز (۵سنبله) مردم ولایت سمنگان در حمایت از ائتلاف «نجات‌افغانستان» اظهار داشت که هیچ تغییری در وضعیت کشور با آمدن حکمتیار دیده نشده است.

نور در بخشی از صحبت‌هایش خطاب به حکمتیار گفت :« تو که مشهور به قصاب کابل هستی،‌ با کدام رو به کابل آمدی؟ وقتی که گفتی اگر یک سرباز امریکایی در افغانستان باشد، از امت رسول‌الله نباشی که به کابل بیایی؛ حالا چطور بی‌شرمانه آمدی، در حالی که همین امریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برایت قصر ساخته و برایت جیره می‌دهند.»

والی بلخ می‌گوید؛ حکمتیار به جای اینکه قریه‌ها را به دولت تسلیم می‌داد و در راه صلح گام برمی‌داشت؛ هزاران میل سلاح هم از حکومت گرفت.

به عقیده وی، با کارکردهای اخیر حکمتیار، معلوم است که همه چیز را از دست داده و  به خاطر این‌که از کشورهای مخالف ایران پول بگیرد، علیه ایران و شیعه حرف می‌زند!

نور تصریح کرد که رهبر حزب اسلامی در زمان جهاد جز دامن زدن به جنگ داخلی، کار دیگری انجام نداد.

در عین حال، آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ نیز از حملات نور در امان نماند.

والی بلخ گفت :«مسوولیت اولین انتحاری دخترانه را حکمتیار به عهده گرفت و با افتخار گفت که یک حمله استشهادی بوده؛ پس بریدن یک گوش خیلی راحت است که با یک «انستازی (بیهوشی)» انجام شود.»

به گفته نور مسئله بریدن گوش آصف مهمند برای ترور شخصیت او بوده؛ چون :«کسی که حاضر است با انفجار مسلمان بکشد به بهانه خارجی، بریدن گوش برایش خیلی ساده‌تر است، وقتی که خانم‌ها در سفارت امریکا برای پدرش ویزا می‌گیرد برای ملاقات و آمدن به افغانستان؛ گوش بریدن خیلی ساده است.»

از سویی هم، والی بلخ با تاکید بر اینکه ائتلاف «نجات‌افغانستان» خواهان وحدت ملی است، به حکومت هشدار داد که در پی توطئه نباشد و وضعیت را از این بدتر نسازد.

این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که چندی پیش گلبدین حکمتیار در دیدار با شماری از مردم ولایت بدخشان گفته بود احمد شاه مسعود، قهرمان ملی، برای سازمان استخباراتی پاکستان جاسوسی می‌کرده و قهرمان ملی نیست.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *