حمله سعودی به یمن در نتیجه بیماری آلزایمر ملک سلمان

تسفی برئیل (tsfy bryyl) کارشناس مسائل کشورهای عربی اظهار داشت خالد تویجری منشی ویژه ملک عبدالله پادشاه متوفی

تسفی برئیل کارشناس مسائل کشورهای عربی اظهار داشت خالد تویجری منشی ویژه ملک عبدالله پادشاه متوفی سعودی، به دلیل افشای نتیجه گزارشات پزشکی ملک سلمان (قبل از تصدی قدرت) که به بیماری آلزایمر مبتلا می‌باشد از سمت خود برکنار شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ادعای برئیل هم اکنون ابهاماتی در قبال تهاجم ناگهانی عربستان سعودی به یمن ایجاد کرده است. برای تعداد زیادی از کارشناسان مسائل منطقه‌ایی و بویژه کاربران فضای مجازی این سئوال مطرح است در حالی که مذاکرات بین طرف‌های یمنی و خصوصاً انصارالله با ملک عبدالله پادشاه عربستان در جریان بود و رهبران این گروه بنا به دعوت ملک عبدالله به ریاض سفر کرده بودند چه عاملی سبب گردید تا ملک سلمان پادشاه جدید عربستان چند روز بعد از فوت ملک عبدالله سیاست خود را تغییر داده و در اقدامی غیر منتظره مردم این کشور را به خاک و خون بکشد.

صرف نظر از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که با فشار کشورهای عربی بر ضد یمن صادر شد، اقدام عربستان در تهاجم به یمن در چارچوب هیچکدام از قوانین و مقررات شناخته شده بین‌المللی برای افکار عمومی جهان فابل توجیه نیست.

لذا بیشتر گمانه‌زنی‌ها بر روی بیماری آلزایمر ملک سلمان به عنوان عامل اصلی تهاجم به یمن متمرکز شده است و این سئوال مطرح است آیا بیماری آلزایمر و ناتوانی ملک سلمان در مدیریت کشور و یکه تازی فرزند بی‌تجربه ملک سلمان می‌تواند یک فاجعه انسانی مانند آنچه که امروز در یمن اتفاق می‌افتد را رقم بزند ؟!!

Author

About Author