حمله تهاجمی طالبان مسلح در دو ولسوالی ولایت فاریاب

مقامات محلی فاریاب در شمال کشور می گویند که گروه طالبان مسلح حمله تهاجمی را بالای ولسوالی های بلچراغ و دولت آباد این ولایت آغاز کرده و ۱۲ روستا و ۴ پاسگاه امنیتی را به کنترل خود گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، براساس گزارش ها طالبان از چهارشنبه‌شب حملات گسترده نظامی را در ولسوالی‌های بلچراغ و دولت‌آباد این ولایت آغاز کرده و این حملات تا کنون ادامه دارد.

عبدالکریم یورش، سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید، در حملۀ طالبان بر ولسوالی دولت‌آباد ۴ پاسگاه پولیس در روستاهای جرقلعه، چمن‌قشلاق، کوسه‌قلعه، بازار قلعه و کهنه‌ بازار در فاصلۀ یک کیلومتری این ولسوالی به تصرف طالبان درآمده است.

آقای یورش می‌گوید که همچنین در حملۀ طالبان بر روستاهای کمرک، سرسیخ، شورابک، نوآباد، چغاتک، قیرمه و قشلاق‌لی ولسوالی بلچراغ در نتیجۀ عقب نشینی نیروهای امنیتی، این روستاها به دست طالبان سقوط کرده است.

مقامات محلی تایید کرده اند که در درگیری در ولسوالی دولت‌آباد ۴ سرباز نیروهای امنیتی زخمی شده اند و همچنین تلفات سنگینی بر طالبان وارد شده است.

با این حال گروه طالبان مسلح با خبر نامه ای گفته اند که در جریان عملیات منصوری این گروه در ولسوالی دولت‌آباد فاریاب، ۷ پاسگاه را تصروف کرده‌اند و بر نیروهای امنیتی نیز تلفاتی وارد شده است.

همچنین باتور دوستم پسر معلون اول ریاست جمهوری در باره وخیم شدن وضعیت امنیتی فاریاب با تاج محمد جاهد وزیر امور داخله دیدار کرده و آقای جاهد دستور داده است تجهیزات و نیروهای کمکی به صورت عاجل به فاریاب فرستاده شود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *