حمله بر دادگاه استیناف لوگر ۷ کشته و ۲۳ زخمی برجا گذاشت

در نتیجه حمله گروهی بر دادگاه استیناف ولایت لوگر هفت تن به شمول رئیس څارنوالی این ولایت کشته و ۲۳ تن به شمول افراد ملکی و کارمندان دادگاه و څارنوالی زخمی شد.

سلیم صالح، سخنگوی والی لوگر به خبرگزاری خاورمیانه گفت که سه فرد مهاجم حوالی ساعت ۱۰ و ۴۰ دقیقه صبح امروز (۱۶جوزا) بر تعمیر دادگاه استیناف این ولایت حمله کردند.

به گفته وی، دو مهاجم در همان ابتدا از سوی نیروهای امنیتی از پا در آمد؛ اما یک مهاجم خود را به داخل تعمیر رساند و با نیروهای امنیتی به درگیری پرداخت.

صالح اظهار داشت که در این حمله هفت تن به شمول اکرم نجات، رئیس څارنوالی لوگر، یک فرد ملکی و پنج کارمند څارنوالی کشته و ۲۳ تن دیگر به شمول افراد ملکی و کارمندان څارنوالی و دادگاه زخمی شده اند.

13307396_1028378197239228_3054006593540340226_n

سخنگوی والی لوگر اظهار داشت که تحقیقات بیشتر در این رابطه آغاز شده تا نحوه حضور این افراد به تعمیر دادگاه معلوم شود.

بر اساس معلومات منبع، تعمیر څارنوالی، مقام ولایت و ریاست معارف در نزدیکی تعمیر دادگاه استیناف قرار دارد.

طالبان مسلح مسوولیت این رویداد به عهده گرفته و گفته اند که این حمله در انتقام به اعدام شش تن از سوی حکومت افغانستان صورت گرفته است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان مسلح گفته است که در این حمله شماری از څارنوالان و قضات به شمول رئیس څارنوالی لوگر کشته و زخمی شده اند.

این درحالى است که هفتۀ قبل نیز طالبان مسلح، بر دادگاه غزنى حمله نمودند، که در نتیجه آن، چهار فرد ملکى و یک پولیس کشته شده و ١١ تن دیگر به شمول رئیس دادگاه غزنی جراحت برداشتند.

Author

About Author