حمله بر کاروان جنرال دوستم به صورت همه جانبه بررسی شود

ریاست اجرائیه و تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» حمله بر کاروان جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری را محکوم کرده و اینگونه حملات را ناشی از ترس و ناتوانی حمله کننده گان خوانده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دفتر مطبوعاتی ریاست اجرائیه با نشر اعلامیه ای، معاون اول ریاست جمهوری را از چهره های تاثیرگذار و معتقد به تامین نظم و امنیت در کشور عنوان کرده و گفته است که «تروریستان و حامیان‌ شان، حضور وی را در افغانستان برتابیده نمی‌ توانند و همواره به حملات هراس‌ افگنانه مبادرت می‌ ورزند که ناشی از ترس و ناتوانی‌ آنان می‌ باشد.»
از سویی هم تیم انتخاباتی «صلح و اعتدال» به رهبری حنیف اتمر، با نشر اعلامیه ای حمله بر کاروان جنرال دوستم را محکوم کرده و خواهان بررسی همه جانبه آن شده است.

در این اعلامیه آمده که «بر اساس گزارش های رسیده، کاروان موترهای جنرال دوستم، معاون اول ریاست جمهوری در شاهراه بلخ ـ جوزجان در منطقه شرشر با کمین طالبان مواجه شده است که خوشبختانه جنرال دوستم از این کمین به سلامت به محل امن انتقال داده شده است».

در این اعلامیه همچنان آمده که کاروان موترهای جنرال دوستم در حالی مورد حمله قرار می‌ گیرد که وی معاون اول رئیس‌ جمهور افغانستان می‌ باشد و این وظیفه حکومت است که امنیت اشخاص سیاسی و تمام شهروندان افغانستان را تامین کند.

این در حالی است که کاروان حامل عبدالرشید دوستم معاون اول ریاست جمهوری روز گذشته با کمین طالبان مسلح مواجه شد و به وی آسیب نرسید؛ اما گفته می شود که شماری از محافظین وی کشته و زخمی شدند.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *