حمله بر کارکنان محلی کمیسیون انتخابات در ولایت کندز

مقامات امنیتی کندز در شمال کشور می گویند که افراد مسلح به کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات حمله کرده و دو تن از کارمندان این کمیسیون را به قتل رسانده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این رویداد روز گذشته در ولسوالی خان آباد ولایت کندز زمانی رخ داد که کارمندان کمیسیون مستقل انتخابات در حال انتقال صندوق های رای به مرکز این ولایت بودند.

با این حال کمیسیون مستقل حقوق بشرافغانستان از ارگانهای امنیتی خواسته است که در تأمین امنیت کارکنان محلی کمیسیون مستقل انتخابات ریاست جمهوری وشوراهای ولایتی کوشا باشند و برنامه های امنیتی انتخاباتی را طوری عیار سازندکه مصؤنیت  کاری  کار کنان ومامورین انتخابات وحفاظت رای شهروندان  تأمین و به  حقوق شهروندی مبنی بر احقاق حقوق سیاسی شهروندان کشور احترام گذاشته شود.

براساس گزارشها روز گذشته دو نفر از مامورین محلی  کمیسیون انتخابات، حین انتقال صندوق های رای دهی در منطقه اقتاش ولسوالی خان آباد ولایت کندزکشته شدند.

این در حالی است که مقامات امنیتی در استانه  پروسه رای دهی همواره از اماده گی های لازم ارگانهای امنیتی برای تدویر انتخابات اظهارات رسمی داشته اند.

کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان حملات بالای کارمندان کمیسیون مستقل انتخایات را خصمانه خاوانده و را به شدت محکوم کرده است.

این نهاد ازارگانهای امنیتی خواسته تا درهمچو موارد تدابیر ویژه اتخاذ نمایند، تا مسؤلین خدمات عامه حین اجرای وظایف متضررنشوند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *