حمله برچند مسجد و اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه

در پی حمله روز گذشته که توسط سه مرد نقابدار به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس صورت گرفت، چند مسجد و تعدادی از اماکن متعلق به مسلمانان در فرانسه مورد حمله قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سه تن از نقابداران روز چهارشنبه به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس پس از آن حمله کردند که چندی قبل در این دفتر کاریکاتور توهین آمیز حضرت محمد (ص) به تصویر کشیده شده بود.

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که طی ساعات شب قبل، چند مسجد در دو شهر فرانسه هدف تهاجم افراد ناشناس قرار گرفته اما این حملات تلفاتی برجای نگذاشته است.

براساس این گزارش، سه نارنجک به سوی مسجدی در شهر لومان، واقع در غرب پاریس، پرتاب شد. همچنین، کوتاه مدتی پس از برگزاری مراسم نماز شامگاهی در مسجدی در ناربون در جنوب فرانسه، افراد ناشناس چند تیر به سوی مسجد شلیک کردند که به کسی آسیبی نرساند.

همچنین، صبح امروز پنجشنبه، انفجاری در یک مغازه کباب فروشی نزدیک مسجدی در شهرک ویلفرانس سور سائون روی داد که تلفاتی نداشت.

پیشتر، گزارش شده بود در جریان تیراندازی در یک ایستگاه مترو در پاریس یک مامور زن پولیس زخمی شد و ساعاتی بعد در شفاخانه درگذشت.

به گزارش منابع خبری، در جریان این تیراندازی یک مرد بازداشت شده اما مشخص نیست که آیا این بازداشت با ماجرای حمله به دفتر نشریه شارلی ابدو در روز چهارشنبه ارتباطی داشته باشد.

گفتنی که در حمله روز چهارشنبه به دفتر نشریه شارلی ابدو در پاریس، دوازده نفر از جمله چهار تن از کارکنان نشریه و دو مامور پولیس جان خود را از دست دادند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *