حمله بالای مظاهره کننده ها در تخار

160414132429_takhar_demo_640x360_bbc_nocreditصد هاتن از باشنده های ولسوالی رستاق ولایت تخار بر آنچه که افزایش روز افزون شمار افراد مسلح غیر مسوول  و گسترش دامه نا امنی در این ولسوالی می خوانند، دست به راه پیمایی زده اند.

سمیع الله یکی از مظاهره کننده ها به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که برضد افراد مسلح غیر مسوول در این ولسوالی راه پیمایی کرده و خواستار خلع سلاح این افرد از سوی دولت شدند.

به گفته او افراد مسلح غیر مسوول صبح امروز بالای مظاهر کننده ها حمله کرده و سه تن را کشته و زخمی کرده اند.

وی می گوید که افراد مسلح غیر مسوول به مظاهره کننده ها هاوان و راکت نیز شلیک کردند.

صوفی داد یکی دیگر از راه پیمایان می گوید که این همه گروه ها را ملا پیرمقل یکی از قوماندانان در این ولسوالی سلاح و مهمات جنگی می دهند و از آنان در نا امن کردند منطقه استفاده می کنند.

وی می گوید که اگر دولت دست به کار نشود و افراد مسلح غیر مسوول را خلع سلاح نکنند، آنان خود انتقام خون افراد کشته شده از سوی ملاپیرمقل و افراد وابسه به او را خواهند گرفت.

در همین حال ملاپیرمقل ضیایی اتهامات وارده بر خودش را رد کرده، به خبرگزاری خاورمیانه می گوید که افراد و حلقات سیاسی برضد وی توطعه راه می اندازند.

وی می گوید که دولت باید در این زمینه تحقیق کند، که اگر وی در کشتار و یا در نا امنی ولسوالی رستاق دست داشته باشد، باید مجازات شود.

 سنت الله تیمور سخن گوی والی تخار می گوید که گروه های مختلف مسلح در این ولسوالی گه گاه به جان هم می افتند و افرادی نیز کشته و یا زخمی می شوند.

وی می گوید که دو گروه از افراد مسلح غیر مسوول در ولسوالی رستاق صبح امروز در گیر شده اند، یک کشته و دوه زخمی نیز بر جا گذاشته است.

افرد مسلح غیر مسوول در تخار از عوامل مهم نا امنی در این ولایت شمرده می شوند، گرچند مسوولین حکومت بار ها از خلع سلاح این گروه سخن گفته اند ولی تا هنوز این کار جنبه عملی به خود نه گرفته است.

Author

About Author