حمله انتحاری به کاروان نیروهای امریکایی در ولسوالی قره باغ کابل

مقامات امریکایی مسقر در افغانستان تایید کردند که یک عامل انتحاری کاروان نیروهای نظامی این کشور را در مربوطات ولسوالی قره باغ ولایت کابل هدف قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله توسط یک عامل انتحاری وابسته به گروه طالبان مسلح زمانی صورت گرفته است که نبروهای ناتو و ارتش افغانستان در حال گشت‌زنی در این منطقه بودند.

نیروهای امریکایی گفته اند در این حمله به کاروان نیروهای ناتو دست‌کم یک سرباز ناتو و سه غیرنظامی افغان کشته و پنج سرباز دیگر همراه با مترجم همراه این گروه زخمی شدند.

مقر فرماندهی ناتو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد وضع جسمانی مجروحان این حادثه که در شفاخانه نظامی امریکا در پایگاه هوایی «بگرام» بستری شده‌اند تحت کنترل است.

این حمله در منطقه «قره باغ» واقع در ۵۰ کیلومتری شمال کابل روی داده است.

در همین حال ذبیح الله مجاهداز سخنگویان طالبان با نشر خبرنامه مدعی شدند که این حمله توسط یکی از افراد وابسته این گروه درنزدیک میدان هوایی بگرام صورت گرفته و در آن ۱۱ تن از نیروهای خاص امریکایی کشته و زخمی شده اند.

طالبان اعلام کردند که این حمله ساعت ۸ شام دیروز توسط “شاکر تخاری” با استفاده از موتورسایکل بمب گذاری شده صورت گرفته و۲ تانگ نیروهای امریکایی نیز تخریب شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *