حمله انتحاری به موتر بس حامل نیروهای اردوی ملی درکابل

یک عامل انتحاری صبح امروز چهارشنبه موتر بمب گذاری شده خود را به موتر بس نیروهای اردوی ملی افغانستان در کابل کوبیده و منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این حمله ساعت ۶:۲۰ دقیقه صبح امروز (۹ میزان) در نزدیکی لیسه غازی و دانشگاه مرکزی کابل از مربوطات ناحیه سوم امنیتی پولیس صورت گرفت.

جنرال ظاهرعظیمی سخنگوی وزارت دفاع ملی با تائید این رویداد گفت: یک مهاجم انتحاری موتر بمب گذاری شده حاملش را به موتر بس اردوی ملی کوبیده و بر اثر انفجار آن، ۷ تن از نیروهای اردوی ملی کشته و ۱۵ تن دیگر زخمی شدند.

به دنبال این حمله، نیروهای امنیتی و پولیس ترافیک کابل تمامی جاده های منتهی به محل رویداد را به روی ترافیک مسدود و از رفت و آمد مردم در ساحه جلوگیری کردند.

نیروهای امنیتی کشته و زخمی های این رویداد خونین را به شفاخانه ها منتقل کردند.

حمله دوم انتحاری در ولسوالی ده سبز  کابل رخ داد

همچنین وزارت دفاع ملی افغانستان از یک حمله انتحاری دیگر در مربوطات ولسوالی ده سبز کابل خبر داد.

جنرال عظیمی در صفحه تویترش نوشته که یک عامل انتحاری، موتر کرولای حامل منسوبین اردوی ملی را در منطقه تنگی تره خیل ولسوالی ده سبز کابل هدف قرار داده است.

به گفته عظیمی در این حمله ۲ تن از بریدملان اردوی ملی و ۲  فرد ملکی زخمی شدند.

با این حال ذبیح الله مجاهد یکی از سخنگویان طالبان، مسئولیت هر دو حمله انتحاری صبح امروز  کابل را به عهده گرفته و ادعا کرده است که در این انفجارها تعداد زیادی از کارمندان وزارت دفاع ملی کشته و یا زخمی شده اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *