حمله انتحاری به جان یک عضو مجلس

یک حمله کننده انتحاری که خود را از موکلین حمیدالله توخی عضو برحال مجلس نمایندگان معرفی کرده بود بعد از ورود به داخل منزل آقای توخی، مواد حاملش را منفجر کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از این حمله این عضو مجلس نمایندگان جان سالم بدر برده اما از ناحیه صورت و سینه به شدت آسیب دیده و زخمی شده است.

براساس گزارشها فرد انتحاری خود را از موکلین آقای توخی معرفی کرده و مواد انفجاری را در لایه دستار (لنگی) خود جاساز کرده بوده و زمانی که با آقای توخی نزدیک می شود، مواد حاملش را منفجر می سازد.

مقامات وزارت امور داخله با تائید این رویداد گفته است که در این حادثه دو نفر دیگر نیز زخمی شده و آنان به شفاخانه منتقل شده اند.

این رویداد حوالی ساعت چهارونیم عصر امروز(جمعه) در منزل حمیدالله توخی نماینده مردم ولایت زابل در ناحیه دوم پولیس واقع سرک ۳ بهارستان شهر کابل رخ داده و عامل انتحاری از بین رفته است.

گفته می شود که این عامل انتحاری قبل از ورود به داخل ساختمان توسط محافظان حمیدالله توخی مورد بازرسی قرار گرفته، اما مواد انفجاری در لنگی اش به طور ماهرانه جازسازی شده بوده که موفق به انفجار آن شد.

براساس گزارشها وضعیت صحی آقای توخی چندان خوب نیست و او فعلا در یکی از شفاخانه های کابل تحت مدوا می باشد.

حمیدالله توخی از مقامات جهادی است که در زمان حاکمیت رئیس جمهورکرزی به عنوان والی ولایت‌های زابل و میدان وردک ایفای وظیفه نموده و در این دور از مجلس نمایندگان از مردم ولایت زابل در پارلمان کشور نمایندگی می کند.

حمله امروز سومین حمله تاکتیکی تروریستان با استفاده از بمب جاسازی شده در دستار (لنگی) معقد (شرمگاه) به جان مقامات بلند پایه افغانستان است طوریکه استاد برهان الدین ربانی رئیس شورای عالی صلح با چنین ترفندی کشته شد و اسدالله خالد رئیس پیشین امنیت ملی به شدت از ناحیه سینه و پا ها آسیب دیده که هم اکنون در ایالات متحده امریکا تحت مداوا می باشد.

رویداد امروز را تاکنون کسی به عهده نگرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *