حمله اسرائیل به مسجد الاقضی و پرکندگی نمازگزاران

در حمله نیروهای اسرائیلی به معترضان فلسطینی حاضر در مسجد الاقصی در شرق بیت المقدس (اورشلیم) ده‌ها نفر مجروح شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این اتفاق در حالی روی داد که بعد از حمله نیروهای اسرائیلی به مسجد الاقصی برای پراکنده کردن فلسطینی‌های معترض به جنگ علیه غزه، درگیری‌های خشونت‌باری در این مکان مقدس شکل گرفت.

رسانه‌ها به نقل از شاهدان عینی اعلام کردند: «حدود ۱۰۰افسر پولیس اسرائیلی به محوطه مسجد الاقصی هجوم آورده و به  نمازگزاران حمله کردند.»

شاهدان عینی همچنین افزودند نیروهای اسرائیلی نارنجک‌های بی حس کننده و گلوله‌های پلاستیکی به سوی معترضان فلسطینی شلیک کردند.

به گفته منابع بیش از ۴۰فلسطینی در این ناآرامی مجروح شدند.

هزاران تن از نمازگزاران فلسطینی مجبور شدند مراسم نماز را در محوطه بیرونی مسجد الاقصی برپا کنند زیرا اسرائیل ورود به این مسجد را ممنوع کرده بود.

مسجد الاقصی در پی بازدید‌های مکرر شهرک نشینان و مقامات اسرائیلی از این مکان مقدس عرصه درگیری‌هایی در ماه‌های اخیر بوده است.

اسرائیل به دلیل افزایش موج جرائم انزجاری شهرک نشینان خود که بیشتر در قالب خرابکاری و حمله به دیوارهای مساجد و کلیساها است با فشاری فزاینده مواجه می‌باشد.

این در حالی است که مقامات اسرائیل به طور نظام‌مند در حال انجام اقداماتی هستند تا هویت و چهره شرق بیت المقدس را تغییر دهند.

گزارشی منتشر شده از بنیاد الاقصی در اکتبر ۲۰۱۳اعلام کرد رژیم اسرائیل قصد ساختن کنیسه در مجموعه مسجد الاقصی را دارد و هدفش از این تلاش یهودی سازی اراضی اشغالی فلسطین است.

اسرائیل در چند دهه گذشته سعی کرده از طریق ساخت شهرک‌های غیر قانونی، تخریب بناهای تاریخی و اخراج جمعیت فلسطینی ساختار جمعیتی را در قدس تغییر دهد.

بیش از نیم میلیون اسرائیلی در ۱۲۰شهرک غیر قانونی زندگی می‌کنند که اسرائیل از زمان اشغال اراضی فلسطینی در سال ۱۹۶۷در این زمین‌ها ساخته است. جامعه بین الملل این شهرک‌ها را غیرقانونی قلمداد می‌کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *