حمله ائتلاف بین المللی از ماه اکتبرعلیه داعش آغاز می شود

روزنامه ایندیپندنت انگلیس گزارش داد که دولت این کشور در حال رایزنی با کشورهای مختلف برای آغاز عملیات گسترده نظامی علیه داعش است که قرار است از اوایل ماه اکتبر سال جاری آغاز شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ائتلاف بین المللی مبارزه علیه داعش با پیشنهاد باراک اوباما رئیس جمهور امریکا تشکیل شده و کشور های بریتانیا، استرالیا، کانادا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لهستان و ترکیه از اعضای اصلی این ائتلاف علیه گروه تروریستی داعش می باشند.

در همین حال روزنامه ایندیپندنت انگلیس گزارش داد حمله گسترده این ائتلاف بین‌المللی علیه مواضع گروه تروریستی داعش از اوایل اکتبر حدود بیست روز دیگر آغاز می‌شود.

انگلیس هم اکنون در حال رایزنی با کشورهای مختلف برای آغاز عملیات گسترده نظامی علیه داعش در عراق و سوریه است.

گزارش افزود: در همین حال دولت انگلیس روز چهارشنبه در جلسه پارلمان این کشور تلاش خواهد کرد تا میزان حمایت‌های داخلی و نمایندگان از اقدام نظامی در عراق بسنجد.

کابینه ائتلافی انگلیس معتقد است که شرایط به نحوی است که حتی نمایندگان حزب کارگر از مداخله نظامی برای رویارویی با داعش حمایت می‌کنند.

با این وجود، یک منبع در دفتر نخست‌وزیری انگلیس احتمال مشارکت نظامی این کشور در مداخله نظامی احتمالی در سوریه را اندک دانسته، اما عنوان کرده است که در صورتی که واشنگتن تصمیم به مداخله نظامی بگیرد، لندن از این تصمیم حمایت سیاسی می‌کند.

وزیر خارجه امریکا در حاشیه نشست سران ناتو در ولز گفت که ائتلاف بین المللی برای مبارزه با داعش تشکیل شده است.

از سوی تلویزیون العربییه به نقل از وزارت دفاع عراق اعلام کرد ابوبکر البغدادی و دستیار او ابو حجر السوری – شخص درجه دوم در گروه دولت اسلامی”داعش”  در جریان حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا درموصل به قتل رسیده اند.

با این حال واشنگتن تا کنون خبر کشته شدن البغدادی را به طور قطعی تائید نکرده و گفته است دراین زمینه تحقیقات می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *