حملات گسترده طالبان مسلح بالای بغلان مرکزی

پس از سقوط ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان بدست طالبان مسلح، حملات تهاجمی این گروه بالای پوسته های امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی شدت گرفته است و پیشروی هایی در این ولسوالی داشته اند.

964D18F6-F322-4965-9F25-8355D7058FD9_cx0_cy1_cw0_w987_r1_s_r1

مولوی عبدالولی راجی عضو شورای ولایتی بغلان به خبرگزاری خاورمیانه گفت که طالبان مسلح در جنگ ولسوالی بغلان مرکزی پیشروی داشته و حتی توانسته اند چندین پوسته امنیتی را تصرف کنند.

به گفته وی، هرگونه غفلت و سهل انگاری از سوی مقام های محلی باعث می شود که این ولسوالی نیز به مانند دهنه غوری به دست طالبان سقوط کند.

در عین حال، محمد گل، فرمانده پولیس محلی پوسته کوک چنار ولسوالی بغلان مرکزی به خاورمیانه گفت که حملات طالبان مسلح امروز (۲۷اسد) شدت گرفته است.

به گفته وی، نبردهای شدید در این ولسوالی هم اکنون نیز ادامه دارد و حوالی ساعت ۱ بعدازظهر امروز یک پوسته امنیتی بدست طالبان مسلح سقوط کرد.

این فرمانده پولیس محلی اظهار داشت که نیروهای امنیتی بعد از دو شبانه روز محاصره، مجبور شدند که پوسته امنیتی را ترک کرده و عقب نشینی کنند.

منبع افزود که به دلیل محاصره طالبان مسلح، تجهیزات و مهمات به نیروهای امنیتی نرسیده و بعد از عقب نشینی از پوسته، دو تانک هاموی و یک رنجر آنان نیز بدست طالبان مسلح افتاده است.

این در حالی است که امیرگل حسین خیل، آمر امنیت فرماندهی پولیس بغلان به خاورمیانه گفت که نیروهای تازه نفس به کمک سربازان در بغلان مرکزی فرستاده شده است.

به گفته وی، در عملیات نیروهای امنیتی در ولسوالی بغلان مرکزی تا حال چهار طالب مسلح کشته شده است.

طالبان مسلح تا حال در این رابطه اظهار نظر نکرده اند.

این در حالی است که ناامنی های اخیر نگرانی باشنده گان ولایت بغلان را در پی داشته و آنها از دولت مرکزی می خواهند تا به وضعیت امنیتی این ولایت رسیده گی جدی نماید.

Author

About Author