ادامه حملات هواپیماهای امریکایی در وزیرستان شمالی

حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در جریان سه روز عید قربان در وزیرستان شمالی پاکستان ادامه یافت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، هواپیماهای بدون سرنشین امریکا مواضع گروه طالبان را در وزیرستان شمالی پاکستان هدف قرار داده و تا کنون ۲۳ تن از شورشیان طالب پاکستانی کشته شده اند.

امروز (چهارشنبه) مصادف با سومین و آخرین روز تعطیلات عید قربان در پاکستان است و هواپیماهای امریکایی تنها در دو روز اول عید، در چهار حمله مناطقی از وزیرستان شمالی و جنوبی پاکستان را بمباران کردند.

در این حملات ۲۳ تن از شورشیان طالب کشته و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

حملات هواپیما های امریکا به خاک پاکستان از سال ۲۰۰۴ میلادی آغاز شد، تعداد این حملات در یک سال اخیر کاهش قابل توجهی یافته بود، اما در هفته ها و به ویژه روزهای اخیر، مردم پاکستان بار دیگر شاهد افزایش این حملات هستند.

ارتش امریکا همواره اعلام کرده است که حملات هواپیما های بدون سرنشین به نقاط مختلف در شمال غرب پاکستان با هدف نابود کردن شبه نظامیان و تروریست ها انجام می شود، اما گزارش های مختلف منابع دولتی، محلی و شاهدان عینی حاکی است که بیشتر قربانیان این حملات، افراد عادی  زنان و کودکان هستند.

نمایندگان رسانه ها و منابع مستقل خبری اجازه دسترسی به مناطقی که هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی آن را بمباران می کنند، ندارند.

مقامات و منابع رسمی دولت اسلام آباد بارها حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا به قلمروی پاکستان را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت ملی پاکستان دانسته اند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *