حملات عربستان بر یمن در فهرست جنایات جنگی سازمان ملل قرار گرفت

سازمان ملل متحد طی گزار اعلام کرد که حملات هوایی و زمینی ائتلاف متجاوز سعودی بر یمن تلفات و خسارات زیادی را بر این کشور وارد کرده است که بعضی از آن ها در فهرست جنایات جنگی قرار میگیرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گفته میشود سازمان ملل متحد اعلام کرد که برخی حملات ائتلاف متجاوز سعودی بالای یمن درلیست جنایت جنگی قرار خواهد گرفت.

گفته میشود سازمان ملل گفته است جنایات و بدبختی های که بالای شهروندان یمنی صورت گرفته است نادیده گرفته میشود که نباید شود باید برای حمایت از شهروندان غیرنظامی یمن تدابیر خاص در نظر گرفته شود.

گروه تحقیقات بین المللی اعلام کرد گزارشی که از اوضاع یمن تهیه شده است کاملا بی طرفانه بوده و براساس تحقیقات میدانی و ومصاحبه با مسوولان و شاهدان عینی صورت گرفته است که نشان میدهد عربستان و متحدانش مسوول حوادث تلخ یمن میباشند.

ضمن این برخی از اشخاص که به احتمال زیاد در حملات خونبار یمن دست مستقیم داشتند را مشخص کرده ایم و فهرست کسانیکه در ارتکاب جنایات در یمن دخیل بوده اند را به زودی منتشر خواهیم کرد.

این درحالی است که عربستان سعودی به همکاری متحدانش از آغاز جنگ در یمن خسارات زیادی جانی و مالی را بر این کشور وارد کرده اند و با این وجود راه های مواصلاتی، سیستم های دسترسی به آب، شفاخانه ها و موتر های شهری را همواره هدف قرار میدهند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *