حملات جنگنده های عربستان سعودی در یمن متوقف شد

وزارت دفاع عربستان سعودی با انشتار بیانیه ای از توقف عملیات”طوفان قاطعیت” در خاک یمن خبر داد و این عملیات از نیمه شب سه شنبه کاملا متوقف خواهدشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ائتلاف منطقه‌ای به رهبری عربستان شامگاه سه شنبه (اول ثور) از پایان حملات هوایی به یمن خبر داد و اعلام کرد که عملیات در یمن اکنون وارد فاز سیاسی شده است.

در بیانیه وزارت دفاع عربستان آمده است که در پی عملیات طوفان قاطعیت که در آن نیروهای مسلح عربستان سعودی با توانایی کامل حضور یافتند، سیطره کامل هوایی حاصل شد و هیچ تهدیدی علیه عربستان سعودی و کشورهای منطقه وجود ندارد.

عربستان گفته است که عملیات هوایی‌اش توانسته است به صورت موفقیت آمیزی تهدید کشور همسایه را از خود دور کند.

تلویزیون العربیه که نزدیک به عربستان است در گزارشی گفته که ائتلاف منطقه‌ای به رهبری ریاض اکنون تمرکز خود را به مسائل امنیتی، مبارزه با تروریسم، کمک‌رسانی و راه حل سیاسی در قبال یمن معطوف کرده است.

احمد عسیری، سخنگوی ائتلاف، گفته که از روز چهارشنبه عملیات جدیدی با نام «عملیات تجدید امید» آغاز خواهد شد که محور آن بر ایجاد مانع بر سر فعالیت های حوثی ها، حفاظت از شهروندان و حمایت از انتقال افراد و کمک‌رسانی است.

وی افزود: در صورتی که این اقدامات نیازمند عملیات نظامی باشد فرماندهان در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند.

پایان عملیات نظامی ریاض در این کشور در حالی صورت می‌گیرد که ملک سلمان، پادشاه عربستان، روز سه شنبه به نیروهای گارد ملی این کشور دستور داده بود تا در عملیات یمن مشارکت کنند.

گفتنی است از ۲۷ روز به این طرف عربستان سعودی بی وقفه از طریق بمباران هوایی شهروندان و زیرساخت‌های یمن را مورد هدف قرار می‌دهد که تاکنون بیش از ۲۵۰۰ کشته و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

Author

About Author