حملات جنگنده های سعودی در یمن وارد دومین روز شد

جنگنده های عربستان سعودی و ۹ کشور دیگر از بامداد روز جمعه چندین بار به ولایت “صعده” یمن حمله کردند و در این حملات تاکنون ۲۰ تن از شهروندن یمنی کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حملات جنگنده های عربستان سعودی و کشورهای خلیج فارس از بامداد روز پنجشنبه در یمن آغاز شده است و امروز جمعه (۷ حمل) وارد دومین روز خود شد.

در این حملات به رهبری عربستان سعودی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت و بحرین) به همراه مراکش، مصر، اردن و سودان شرکت دارند.

شبکه خبری العربیه اعلام کرد که اردن، مصر، پاکستان و سودان برای مشارکت در عملیات زمینی در یمن اعلام آمادگی کرده‌اند و محمد بن سلمان جانشین ولی‌عهد و وزیر دفاع عربستان، این عملیات را هدایت می‌کند.

 با این حال خطیبان نماز جمعه در مساجد صنعا، مردم یمن را به جهاد علیه تجاوز عربستان سعودی به کشورشان دعوت کردند.

همچنین امروز (جمعه) برای روز دوم همچنان حملات جنگنده های سعودی ادامه یافت و با وجود آنکه، این تجاوز در آسیب زدن به سامانه‌های موشکی ارتش یمن ناکام بوده اما تاکنون ‌ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشته است.

وزارت صحت عامه یمن، شمار قربانیان روز نخست تجاوز ریاض به یمن را ۳۹ کشته اعلام کرده است.

همچنین جنبش انصارالله یمن نیز اعلام کرد که ضدهوایی‌های ارتش در صنعا، صبح امروز یک هواپیمای بدون سرنشین امریکا و یک جنگنده سعودی را که در حال پرواز بر فراز این شهر بود، دور کردند.

Author

About Author