حملات تهاجمی طالبان مسلح در دهنه غوری بغلان مهار شد

دند غوریمقام های امنیتی در ولایت بغلان از عقب زدن حملات تهاجمی طالبان مسلح در ولسوالی دهنه غوری ولایت بغلان خبر داده و از وارد شدن تلفات به اعضای این گروه سخن می زنند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «نورحبیب گلبهاری» فرمانده پولیس بغلان می گوید پس از رسیدن نیروهای کماندو در ولسوالی دهنه غوری و حمایت نیروهای هوایی از آنان، ۶ عضو گروه طالبان مسلح کشته و ۵ تن دیگر شان جراحت برداشته اند.

به گفته فرمانده پولیس بغلان صبح روز گذشته ( چهارشنبه) طالبان مسلح از چندین بخش بر بالای پوسته های امنیتی در ولسوالی دهنه غوری حملات تهاجمی شان را آغاز کرده بودند که نیمه همان روز با اعزام نیروهای کمکی حملات آنان عقب زده شده است.

وی علاوه کرد که عملیات پاکسازی نیروهای امنیتی افغان بمنظور بازپس گیری قریه جاتی که بدست طالبان مسلح افتاده جریان دارد.

فرمانده پولیس بغلان از وارد شدن تلفات بر نیروهای امنیتی چیزی نمی گوید اما شماری از باشنده گان ولسوالی دهنه غوری می گویند که چند سرباز خیزش مردمی درین درگیری های کشته شده و  چندین تن دیگر به دست طالبان مسلح به اسارت افتاده اند.

اما گفته می شود احتمال آغاز دوباره درگیری در این ولسوالی وجود دارد، چون طالبان مسلح در بخش های از این ولسوالی که در حمله روز گذشته تحت کنترول خود آروده اند، حضور دارند.

این درحالیست که روز گذشته طالبان مسلح با حمله بر موتر های غیر نظامیان در شاهراه بغلان- مزار شریف سه غیر نظامی را کشتند و ۴ غیر نظامی دیگر را مجروح ساخته بودند.

Author

About Author