حملات تهاجمی طالبان در فاریاب عقب زده شد

طالبان مسلح شب گذشته در چندین بخش از ولایت فاریاب حملات تهاجمی داشتند که به گفته مقام‌های امنیتی این ولایت؛ حملات این گروه عقب زده شده و تلفات سنگینی را متقبل شده‌اند.

ولسوالی‌های بلچراغ، پشتونکوت و شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب از نقاطی بودند که طالبان مسلح در آنها همزمان حملات تهاجمی انجام دادند.

جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب به خبرگزاری خاورمیانه گفت، حملات تهاجمی جداگانه و هم‌زمان طالبان مسلح به هدف تصرف برخی نقاط این ولایت آغاز شده بود که با مقاومت نیروهای امنیتی عقب زده شده است.

وی علاوه کرد؛ طالبان مسلح در منطقه قورچی ولسوالی بلچراغ، ۳۵ کشته و ۴۳ زخمی، در ساحه آقدره ولسوالی پشتونکوت بشمول محمد اعظم یک از سروگرپ آنان ۳ کشته داده‌اند و عقب‌نشینی کرده‌اند.

بیدار علاوه کرد که تحرکات طالبان مسلح در ساحه دمقول مربوط ناحیه اول شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب نیز مهار شده و این گروه از این منطقه متواری شده‌ است.

منطقه قورچی ولسوالی بلچراغ از بخش‌های نا آرام فاریاب است که از نزدیک به ۱۰ روز نیروهای امنیتی که اکثر آنان را نیروهای خیزش مردمی به فرماندهی دادالله بای تشکیل می‌دهند در حال نبرد با طالبان مسلح هستند.

فرمانده دادالله پیش از این در گفتگو با خبرگزاری خاورمیانه، خواستار حمایت هوایی و تجهیزات نظامی شده بود.

تاکنون طالبان مسلح تا حال در مورد این نبردها اظهار نظر نکرده‌اند.

محراب‌الدین ابراهیمی

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *