حملات تازه ی تروریستان و ترکیه برمواضع نیروهای کرد

80d394d210c464cdd9c631c9bbb32e6f_XLهمزمان با حملات جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش ترکیه به مواضع نیروهای کرد، گروه‌های تروریستی در شمال سوریه نیز حملاتی را علیه مواضع نیروهای کرد در شمال غرب حلب آغاز کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تعدادی از گروه‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره»، «احرار الشام» و «گردان الشام» با صدور بیانیه‌ای علیه نیروهای کُرد در شمال غرب حلب اعلام جنگ کردند.

این گروه های تروریستی با ادعای نقض توافق با نیروهای کُرد در ساخت یک برج در بلندی‌های اطراف شهرک «قطمه» واقع در شمال غرب ولایت حلب (توسط نیروهای کُرد ساخته شده) اعلام جنگ کرده‌اند.

این اعلام جنگ علیه نیروهای کُرد، چند روز پس از آغاز حملات ترکیه به مواضع کردها در شمال سوریه اعلام شد؛ حملات ترکیه که تحت عنوان مبارزه با داعش آغاز شده است.

براساس گزارش ها گروه‌های تروریستی حملات علیه مواضع نیروهای کردها را از سمت جنوب علیه مواضع نیروهای کرد در منطقه «جندیرس» واقع در شهرک «دیوا» در جنوب شهر عفرین آغاز کردند.

همزمان با حملات تروریست‌ها٬ نیروهای مردمی کرد ده‌ها تن از نیروهای خود را برای مقابله با تروریست‌ها به منطقه اعزام کردند.

برخی منابع تصریح کرده‌اند که مقامات ترکیه شاهراه های مرزی خود را با شهر عفرین برای تروریست‌های جبهه النصره برای حمله به مواضع کردها از سمت غربی شهر باز کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، درگیری بین دو طرف چندین ساعت بطول انجامیده که در این درگیری‌ها نزدیک به ۲۰ تن از نیروهای کُرد کشته شدند و ده‌ها تن از نیروهای جبهه النصره نیز از پای درآمده‌اند.

بعد از درگیری چند ساعته و کشته شدن تعدادی از دو طرف، نیروهای تروریستی از منطقه عقب‌نشینی کردند. در حال حاضر آرامش نسبی در منطقه بر قرار شده است.

شهر عفرین واقع در شمال غرب استان حلب و در غرب دو شهرک نبل و الزهراء واقع شده است؛ دو شهرکی که بیش از دو سال است محاصره آنان تشدید شده است.

Author

About Author