حمد بن خلیفه آل ثانی: آل سعود، قاتل اعراب و برادران یمنی ما است

Emir-of-Qatar1_5368c7c4b183fروز چهارشنبه “حمد بن خلیفه آل ثانی” امیر سابق قطر در گفتگو با سایت خبری “الآن” کویت ضمن افشای تلاش آل سعود برای ساخت تمدن خود بر جسم بی جان جهان عرب، در این خصوص به کشورهای عرب هشدار داد.

http://www.alaan.cc/pagedetails.asp?nid=250919&cid=30#.V06rN4l97cs

امیر سابق قطر در این رابطه بیان داشت: تا کنون تاریخ جهان عرب شاهد درگیری میان برادران عرب با یکدیگر نبوده است ولی در دو سال گذشته شاهد تلاش عربستان سعودی برای تحمیل هیمنۀ خود بر جهان عرب هستیم؛ عربستان سعودی تلاش می کند با کشتار برادران عرب ما و تجاوز به ملت یمن ارادۀ نامشروع خود را به جهان عرب تحمیل کند.

وی همچنین تصریح کرد: عربستان سعودی طرح های غیر کارشناسی نظامی دارد که برخی از امرای آن برای اجرای این طرح ها عجله و شتاب زیادی دارند و این امر موجب می شود که کشورهای خلیج اقدامات امنیتی وسیعی را برای مقابله با پیامدهای خطرناک کشورگشایی آل سعود در دستور کار خود قرار دهند.

وی در همین رابطه با هشدار به کشورهای عرب در خصوص تهدید “عربیت” در نتیجۀ جنایات آل سعود اعلام کرد: اگر جهان عرب متحد نشود، چیزی از “عربیت” باقی نخواهد ماند.

این سخنان بی سابقۀ “حمد بن خلیفه” علیه اقدامات آل سعود در حالی است که پیش از این نیز “حمد بن جاسم آل ثانی” وزیر امور خارجۀ سابق این کشور در گفتگو با نشریۀ “فایننشال تایمز” اقدام به افشای نقش عربستان سعودی در ایجاد و پیچده تر نمودن بحران سوریه با چراغ سبز آمریکا نمود؛ سخنانی که هرچه بیش تر اختلافات موجود میان حکام عرب منطقه و آل سعود را نمایان می کند.

Author

About Author