حمایت ناتو از افغانستان برای وزارت دفاع مهم و حیاتی است

به دنبال حمایت وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو در نشست بروکسل از افغانستان، سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان این حمایت را برای تطبیق برنامه چهارساله این وزارت مهم و حیاتی خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نشست وزرای دفاع ناتو در بروکسل که روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد ۳۹ عضو و متحد ناتو بار دیگر تعهد کردند تا نیروهای امنیتی افغانستان را در تأمین امنیت کشور تا سال ۲۰۲۰ کمک کنند.

در همین دولت وزیر سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور امروز در یک نشست خبری در کابل گفت که ادامه تعهد ناتو برای حمایت از افغانستان وآموزش نیروهای امنیتی کشور مهم است و ما از تصمیم وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از افغانستان و آموزش نیروهای امنیتی کشور قدردانی می کنیم.

آقای وزیری افزود تعهد ادامه حمایت ناتو از افغانستان ونیروهای امنیتی کشور، برای تطبیق برنامه چهارساله این وزارت بسیار مهم و حیاتی است.

به گفته وزیری، قرار است در چهارچوب برنامه چهارساله وزارت دفاع ملی؛ قوای پولیس سرحدی ومحافظت عامه در چوکات این وزارت مدغم شوند.

وی افزود که در این برنامه قطعات کوماندوی کشور دوچند می شوند واز فرقه به قول اردو تبدیل می گردند.

سخنگوی وزارت دفاع ملی همچنان گفت که در برنامه چهار ساله وزارت دفاع قرار است قوای هوایی تقویت وتجهیز بیشتر شود وصنف های تازه نیز در این قوا تشکیل یابد.

او تأکید کرد که برای تطبیق این برنامه به آموزش و تجهیز نیروهای دفاعی کشور نیاز است و تعهد تازه ناتو برای فرستادن چند هزار سرباز تازه به افغانستان می تواند در این راستا کمک بزرگی باشد.

گفتنی است نشست وزیران دفاع ناتو که روز پنجشنبه هفته گذشته در بروکسل راه اندازی شد در آن طارق شاه بهرامی، سرپرست وزارت دفاع ملی نیز حضور داشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *