حمایت شورای علمای سرتاسری افغانستان از نیروهای امنیتی

13679908_1033943240015251_1859362343288325392_oشورای سرتاسری علمای جمهوری اسلامی افغانستان ضمن حمایت از نیروهای امنیتی کشور گفته است که مرگ نیروهای امنیتی و دفاعی کشور از نظر دین مقدس اسلام بدون شک مرگ شهادت است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای شورای سراسری علمای افغانستان در دیداری با محمد اشرف غنی رئیس جمهور، در اعلامیه ای گفتند که قوتهای امنیتی و دفاعی کشور برای دفاع از دین، وطن، تمامیت ارضی و حاکمیت ملی می رزمند و قربانی میدهند که از نظر دین مقدس اسلام بدون شک مرگ شان مرگ شهادت است.

در این دیدار که بعد از ظهر امروز در ارگ انجام شد، مولوی قیام الدین کشاف رئیس شورای سرتاسری علمای افغانستان نیز حضور داشت، اعلامیه آن شورا توسط مولوی غلام ربانی رحمانی، قرائت گردید.

در این اعلامیه تصریح گردید: متأسفـانه برخـی مردم تحـت تأثیــر تبلیـغات منفـی دشمنـان وطـن قـرار گرفته و در بعضی مناطق کشور از ترس مخالفین مسلح در مراسم نماز جنـازه منسوبین اردوی ملـی، پولیس ملـی و امنیت ملـی کـمتر اشتـراک مینـماینـد لـذا شـورای سـر تاسـری علمـای افغـانستـان از ملت مسلمـان و مجـاهد تقاضا مینماید تا به اهتمام کامل در مراسم نماز جنازه شهدای مذکور اشتراک نماینـد و تحت تأثیـر تبلیغــات مغرضانه دشمنان نروند.

شورای سرتاسری علمای افغانستان در این اعلامیه از رئیس جمهوری اسلامـی افغانستـان تقاضا نمودند تا به منظور انجام وظیفه دینی و ملی و بخاطر قدردانی از مقام و فداکاری شهدای عزیز نیروهای دفاعی و امنیتی کشور، حقوق و امتیازات سربازان و افسران پس از شهادت شان قطع نشود و تا زمان رفع احتیاج به خانواده های شهدا بصورت آبرومندانه رسیدگی شود.

همچنان آنان خاطر نشان کردند که به تمام رسانه های صوتی، تصویری و چاپی هدایت داده شود که در نشرات خود برای آنها اصطلاح شهید را به کار ببرند.
شورای سرتاسری علما، حمله تروریستی در مدینه منوره در آخرین شب ماه مبارک رمضان را عمل وحشیانه دانست و آنرا به شدیدترین الفاظ محکوم کرد و از کشـور های اسلامـی تقاضا نمود تا بر اساس (انماالمؤمنون اخوه) یقیناً مؤمنان با هم برادرند، با حفـظ اتحـاد و برادری ، مراکـز اصلـی تروریزم را ریشه یابی نموده و در محو و نابودی آن اقدامات موثر به عمل آورند.

13692955_1033942023348706_3173406272028883182_o

در اعلامیه شورای علما تاکید گردید: هر جانب در گیر که بعوض صلح، جنگ را ترجیح میدهد مسؤلیت آن به نزد الله (ج) و ملت سنگین تر میشـود، چـون همـه ما مسلمـان بوده و اسـلام را بــحیث یـک نظام در تمام ابعاد زنده گی خویش قبـول کرده ایم بناً از این حقیقت انـکار کـرده نمـی توانیــم کـه مسـؤلیت جنـگهـای ذات الـبینی که مسلمـانان کـه در آن کـشته میشونـد بدوش رهبـران گــروه هـای در گیــر بـوده و آنهــا نمیتـوانـنـد خـود را از این مسؤلیت تبرئه نمایند.

شـورای علما بر اسـاس مسؤلیت اسلامـی خـویش از جوانب در گیـر جنـگ تقاضا مینمـاینـد کـه بالای ایـن مـلت مظلوم ترحم نموده و به قطع جنگ و تأمین صلح از راه مذاکرات اقدام نمایند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع اعلامیه شورای سرتاسری علمای افغانستان ضمن تشکری از اعلامیه جامع آنان، گفت که شما با این اعلامیه تان هم مرتبه شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی و هم قربانی های آنان را در نظر گرفتید.

محمد اشرف غنی گفت که جدول شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی کشور ترتیب شده است و و من شخصاً ماهانه چگونگی تادیه حقوق آنها را نظارت می کنم. وی افزود که از پول صرفه جوی شده وزارت دفاع ملی در کمیسیون تدارکات ملی، برای آنها منازل مسکونی اعمار خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به توجه دولت در زمینه مداوای زخمی شده گان نیروهای امنیتی و دفاعی کشور گفت که من سالانه از شفاخانه شهید سردار محمد داوود خان ده تا پانزده مرتبه نظارت می کنم و هدایت داده ام که از بهترین و قیمت بها ترین ادویه برای تداوی نیروهای امنیتی و دفاعی ما استفاده شود.

رئیس جمهور غنی گفت که در زمینه انتقال زخمی های نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در گذشته مشکلات زیادی وجود داشت اما حالا روزانه در زمینه انتقال آنها اقدام صورت می گیرد.

رئیس جمهور گفت که بودجه ای را برای ترمیم و احیای پنج مسجد تاریخی و مشهور کشور اختصاص داده ایم و هدایت صادر گردیده است تا در مسیر شاهراه های کشور در فاصله های مناسب برای مسافرین مساجد دو منزله که یک منزل آن برای مردان و منزل دیگر آن برای زنان باشد، اعمار گردد.

رئیس جمهور غنی افزود: هر مرکز ولایت که مسجد جامع نداشته باشد، در سال آینده در آن ولایات مساجد جامع اعمار خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به حملات اخیر تروریستی در عربستان سعودی بخصوص در نزدیکی حرم نبوی(ص) گفت که این حمله همه مسلمانان جهان را تکان داد. وی گفت که افغانستان و عربستان سعودی یک تلاش مشترک را بر ضد تروریزم بخصوص گروه داعش به راه انداخته اند و باید در این راستا موقف همه کشور های اسلامی یکسان باشد.

رئیس جمهور با اشاره به تامین صلح و ثبات در کشور گفت که صلح مانند آب و هوا است و همه مردم ما تشنه صلح می باشند، خداوند شاهد است که برای برقراری صلح در کشور هر دروازه را دق الباب کردم، اینجا یکبار دیگر تاکید می کنم که دروازه های صلح باز است اما باید خاطر نشان کرد که نیروهای امنیتی و دفاعی ما را در میدان جنگ کسی شکست داده نمی تواند.

Author

About Author