حمایت دوباره ناتو از افغانستان

دبیرکل ناتو ضمن قدردانی از حضور مردم در انتخابات مجلس نمایندگان؛ یک بار دیگر بر حمایت این سازمان از افغانستان برای مبارزه با تروریستان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه،  «ینس ستولتنبرگ» در نشست مشترک امروز (۱۵عقرب) با محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور از حضورش در افغانستان ابراز خرسندی کرد و گفت: «نیروهای حمایت قاطع تا زمان برقراری صلح سراسری در افغانستان می ماند.»

وی پیش رفت های نظامیان افغانستان را چشمگیر خواند و گفت که تامین امنیت پروسه انتخابات نشان داد که آنان از توانایی خوبی برخوردارند و نیروهای قطعات خاص افغانستان در سال جاری حدود ۲ هزار عملیات موفق را انجام داده است.

دبیرکل ناتو همچنان در پیوند به بلند رفتن تلفات نظامیان افغان بیان داشت که نیروهای نظامی افغانستان بخاطریکه که مسوولیت تامین امنیت را به طور کامل به دست گرفته اند، آمار تلفاتشان افزایش یافته است.

ستولتنبرگ تاکید کرد که برای کاهش آمار تلفات سربازان افغان، تعداد مشاوران نظامی ناتو را از ۱۳ هزار به ۱۶ هزار افزایش خواهد داد.

از سویی هم این مقام بلندپایه ناتو برگزاری انتخابات پارلمانی را موفقیت بزرگ عنوان کرده گفت مردم افغانستان به خصوص زنان حضور پر رنگ در روز برگزاری انتخابات داشتند.

در عین حال وی از روند صلح به رهبری افغانستان حمایت کرده و از طالبان مسلح خواست که به پای میز مذاکره حاضر شوند، چون جنگ هیچ سودی برای آنان ندارد.

از سویی هم، رئیس جمهوری غنی اظهار داشت که توانایی های نظامیان افغان نشان می دهد آنان از «وابسته» به «شریک» نیروهای ناتو تبدیل شده اند.

وی تصریح کرد که اصلاحات قوای امنیتی و دفاعی به خصوص در عرصه قانون ذاتی افسران و مبارزه با فساد در سالهای اخیر بی سابقه بوده است.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *