حمایت جامعه جهانی از افغانستان سبب ناامیدی دشمنان می شود

دیدار وزیر امورخارجه با نماینده ویژه امریکا برای افغانستان و پاکستان 1صلاح الدین ربانی، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان می گوید که حمایت جامعه جهانی از دولت و مردم افغانستان سبب ناامیدی دشمنان این کشور می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزیر امور خارجه کشورمان مطلب فوق را در دیدار با نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان بیان کرده است.

وزارت امور خارجه با نشر خبرنامه ای اعلام کرد که «صلاح الدین ربانی» وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی افغانستان پیش از ظهر امروز با «ریچارد اولسن» نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که مایکل مکنلی سفیر ایالات متحده امریکا مقیم کابل نیز حضور داشت، وزیر امورخارجه کشور با اشاره به سفر اخیرش به بروکسل، اشتراک در نشست وزرای امورخارجه کشورهای عضو سازمان ناتو را مهم و مفید خواند.

وی افزود که تداوم حمایت جامعه جهانی از دولت و مردم افغانستان به ویژه نیروهای امنیتی و دفاعی، سبب نا امیدی دشمنان مردم افغانستان می شود.

همچنین در این دیدار، ریچارد اولس نماینده ویژه امریکا در امور افغانستان و پاکستان با اشاره به نشست هفته گذشته چهارجانبه در اسلام آباد پاکستان گفت: “با توجه به نتیجه بحث های این نشست، امکان نشست بعدی گروه هماهنگی چهارجانبه در کابل یا اسلام آباد احساس می شود.”

آقای آولسن افزود که، اگر نشست بعدی برگزار می شود، باید با هماهنگی کامل برگزار شود تا نتایج ملموسی داشته باشد.

Author

About Author