حمایت انگلستان از فعالیت های صلح افغانستان

2273BD72-ACD4-45A4-AB73-DDE9CAF7C11C_mw1024_s_nوزیر امور خارجه انگلستان، از فعالیت های صلح به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت همه جانبه کرده و وعده هرگونه همکاری داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه وزارت امور خارجه، حکمت خلیل کرزی سرپرست و معین سیاسی وزارت امور خارجه شام دیروز با فلیپ هاموند وزیر امور خارجه کشور شاهی بریتانیا دیدار و گفتگو کرد.

در خبرنامه آمده است که در این دیدار، کرزی در مورد نشست های گروه هماهنگی چهارجانبه و همچنان نقشه راه گفتگوهای صلح افغانستان معلومات داده، ابراز امیدواری کرد که این تلاش ها با حمایت جامعه جهانی به ویژه کشورهای منطقه بتواند منتج به صلح و ثبات پایدار در کشور شود.

معین سیاسی وزارت امور خارجه از آمادگی ها برای کنفرانس های بروکسل و وارسا خبر داده و افزود که دولت افغانستان ضمن ارائه گزارش در مورد دستاوردها پیرامون تعهدات قبلی اش در زمینه های حکومتداری خوب، حقوق بشر و مبارزه با فساد، خواهان جلب تعهدات تازه جهانی برای تداوم کمک و همکاری ها در سال های آینده می باشد.

در عین حال، هاموند با اشاره به فعالیت های صلح حکومت افغانستان، تاکید کرد که کشورش از این روند به رهبری و مالکیت افغانستان حمایت می کند.

او با اشاره به اهمیت کنفرانس های بروکسل و وارسا علاوه کرد که بریتانیا متعهد به حمایت و همکاری با افغانستان بوده در این کنفرانس ها حضور فعال خواهد داشت.

Author

About Author