حمایت امریکا از شخصیت های سکولار در عراق

797b1ca7f9f147dbbc529876b5c57a75یک رسانه سعودی به نقل از منابع عراقی در گزارشی از تحرکات پشت پرده سفارت آمریکا در بغداد و حمایت این کشور از شخصیت های سکولار عراقی برای ایجاد هرج و مرج در کشور و براندازی دولت عبای پرده برداشت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روزنامه عکاظ عربستان به نقل از منابع عراقی آگاه اعلام کرد: حیدر العبادی نخست وزیر عراق به دنبال تشکیل کمیته امنیتی فراگیر برای تحقیق درباره اخبار مربوط به ارتباطات امنیتی معاونان رئیس جمهوری عراق با سفارت آمریکاست.

این رسانه سعودی نوشت: در گزارش امنیتی که به حیدر العبادی داده شده است از حمایت سفارت آمریکا در عراق از برخی شخصیت های سیاسی برای ایجاد هرج و مرج در این کشور برای براندازی دولت همزمان با برگزاری تظاهرات پرده برداشته شده است.

در این گزارش که به حیدر العبادی داده شده است از حمایت سفارت آمریکا از برخی شخصیت های سکولار همزمان با برگزاری تظاهرات در عراق که برجسته ترین آنها ایاد علاوی و اسامه النجیفی معاونان رئیس جمهوری عراق و صالح المطلک معاون برکنار شده نخست وزیر عراق، خبر داده شده است.

عکاظ نوشت: در گزارش مذکور آمده است که سفارت آمریکا در حال تماس و رایزنی با برخی شخصیت های دیگر با هدف تشکیل جبهه قوی برای مقابله با محور اسلامی و مقاومت است. سفارت آمریکا به خوبی می داند که هدف از برپایی این تظاهرات خواسته هایی برای بهبود خدمات و مبارزه با فساد است اما از آن برای اهداف سیاسی برای تحقق خواسته های خود سوء استفاده می کنند.

این رسانه سعودی در ادامه به موضع گیری هادی العامری دبیر کل سازمان بدر در عراق پرداخته و آورده است: هادی العامری با صدور بیانیه ای به برخی سفارت خانه ها و هیئت های دیپلماتیک در عراق درباره بازی با آتش هشدار داد و اعلام کرد: برخی از سفارتخانه ها به دنبال بازی با آتش هستند و ما درباره ادامه این تلاش ها هشدار می دهیم و این خطر قرمز است.

Author

About Author