حمایت از «حکومت همه شمول»، برپایی جشن پیروزی در ولایت های کشور

معاون نخست ریاست جمهوری و رهبر حزب جنبش ملی، با برگزاری یک گردهمایی عظیم در شهر شبرغان، از تشکیل حکومت همه شمول حمایت کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، جنرال عبدالرشید دوستم، در این گردهمایی که امروز (۳۰دلو) برگزار شد؛ به هواداران و سران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی را گفت که جشن پیروزی شان را برگزار کنند.

دوستم گفت که در جریان اعلام نتیجه انتخابات نبوده و این کار به صورت ناگهانی و بدون اطلاع طرف‌ های انتخاباتی از سوی کمیسیون انتخابات انجام شد.

به گفته وی، از تصمیم عبدالله برای تشکیل «حکومت همه ‌شمول» با «جان و دل» حمایت می ‌کند و بر سر موضع سابقش (ایجاد حکومت موازی) نیز است.

دوستم تصریح کرد که پیش از این نیز احتمال می داد که وضعیت به شکل فعلی پیش برود.

معاون ریاست جمهوری افزود: «کمیشنران کمیسیون مستقل انتخابات با پول و وعده چوکی توسط «دولت ‌ساز» فریب خوردند و تحت تأثیر قرار گرفتند.»

به باور وی، آرای پاک هواداران دسته انتخاباتی ثبات و همگرایی از سوی کمیسیون مستقل انتخابات در نظر گرفته نشده و تیم «باخته» به عنوان «برنده» اعلام شده است.

دوستم اعلام نتایج را نوعی کودتای انتخاباتی دانسته و تصریح کرد که اعضای کمیسیون «خاین ملی» هستند و باید مجازات شوند.

رهبر جنبش همچنین از هواداران دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» خواست که در برابر اعلام نتیجه انتخابات خاموشی اختیار نکنند و جشن پیروزی شان را از فردا آغاز کنند.

جنرال دوستم همچنین بعد از یک تماس تلیفونی در جریان سخنرانی اش با اشاره به اینکه این تماس از رئیس جمهور غنی بوده؛ تصریح کرد که «معامله نمی کنم.»

وی به هوادارانش گفت: «از تهدید، پَتَکه و تبلیغات حریف نترسید، زیرا اگر قرار باشد کسی کشته شود و یا به زندان برود، آن کس خودم هستم، نه کس دیگری».

دوستم از دسته انتخاباتی «دولت ‌ساز» نیز خواست که زور نیروهای امریکایی و ناتو را به رخ مردم نکشد، زیرا آنها محاسبه ‌شده عمل خواهند کرد.

گفتنی است که داکتر عبدالله عبدالله، رهبر دسته انتخاباتی «ثبات و همگرایی» شب گذشته و بعد از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری، خودش را برنده انتخابات اعلام کرده و اظهار داشت که حکومت همه شمول را ایجاد می کند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *