حقوق بشر: کشتار بیرحمانه غیرنظامیان در کابل را محکوم کرد

n00087625-bکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان کشتار بیرحمانه غیرنظامیان توسط مخالفین مسلح دولت را در کابل محکوم کرد و از تمام جناح های درگیر خواست تا به کشتار افراد بیگناه، زنان و کودکان خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در نتیجه انفجار یک موترلاری بمب گذاری شده “جمعه شب” در منطقه شاه شهید شهر کابل، دست کم ۲۰ تن از غیرنظامیان کشته و۵۰۰ غیر نظامی دیگر که اکثریت آنها زنان و کودکان هستند، جراحت برداشتند.

این حمله انتحاری که توسط موتر مملو از مواد منفجره در نیمه‌های شب انجام شد خسارات بسیاری برای اهالی به بار آورده است و تمام منازل مسکونی، دکان‌ها و مراکز تجاری و پیشه‌وری در منطقه تخریب گردیده است.

با این حال کمیسیون مستقل حقوق بشر، ضمن آرزوی صبوری و شکیبایی برای اقارب و بازماندگان کشته شدها و شفای عاجل برای مجروحین، این اقدام مخالفان دولت را منحیث عمل بزدلانه، غیر اسلامی و ضد انسانی، در تضاد با احکام دین مبین اسلام‌، قوانین نافذ‌ه کشور، اصول و قواعد بشر دوستانه بین‌المللی ‌دانسته، با شدیدترین لحن محکوم می‌کند.

کمیسیون در تلاش‌های مستمر خود، همیشه از نهادهای امنیتی دولت، مخالفین مسلح دولت و افراد و گروه‌های مسلح وابسته به اشخاص زورمند خواسته است که افراد بی‌گناه و غیر نظامی را هدف قرار ندهند و از آنان به عنوان سپر انسانی استفاده نکنند.

در بیانیه کمیسیون حقوق بشر آمده است که کشتن افراد بی‌دفاع و غیرنظامی برای هیچ کسی مایه افتخار نیست و به هیچ وجه قابل پذیرش نمی‌باشد.

کمیسیون ‌یکبا‌ر دیگر از ارگان‌های امنیتی دولت مجدانه می‌خواهد که در تأمین امنیت شهروندان کشور کوشش مسئولانه بیشتری صورت داده، ‌از زندگی، جان و مال شهروندان کشور، حراست به عمل آورند.

این کمیسیون همچنین از نهادهای امنیتی، کشفی و قضایی دولت خواسته است که عاملا‌ن چنین قضایا را شنا‌سایی کرده و مطابق قانون مورد مجازات قراردهند.

 

Author

About Author