حضور کوریای جنوبی در نفت و گاز افغانستان

13735535_1750941711784599_1455159091999415954_oوزارت معادن و پطرولیم کشور از کوریای جنوبی خواسته است تا در صنایع نفت و گاز و همکاری در راه اندازی کارخانه تولید کود کیمیاوی در کشور سرمایه گذاری کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه و به نقل از خبرنامه وزارت معادن و پطرولیم؛ حبیب غزال یار صافی، سرپرست این وزارت عصر دیرز با «چین کی هون»، سفیر کوریای جنوبی در کابل دیدار کرد.

در این دیدار، سرپرست وزارت معادن و پطرولیم پیشنهادهای مشخص برای همکاری کوریای جنوبی در بخش نفت و گاز و تولید کارخانه کود کیمیاوی مزار شریف را به سفیر آن کشور ارایه کرد.

بانو یارصافی، پیشنهاد کرد تا علاوه بر سرمایه گذاری شرکت های خصوصی کوریای جنوبی در بخش نفت و گاز و کارخانه تولید کود کیمیاوی مزارشریف، در بخش تجهیزات پیشرفته برای تولید کود و برق به کابل نیز کمک و همکاری کند.

در عین حال، سفیر کوریای جنوبی در کابل نیز از علاقه مندی کشورش برای همکاری در بخش نفت و گاز افغانستان سخن گفته و افزود که این پیشنهادها به مقام های عالی رتبه کشورش در میان خواهد گذاشت.

پای کوریای جنوبی در سرمایه گذاری در بخش نفت و گاز کشور در حالی باز می شود که این کشور در بخش توانمندسازی جوانان برای آموزش های فنی در کابل آموزشگاه هایی ایجاد کرده و سالانه صدها تن از جوانان افغان در بخش های گوناگون از جمله، کمپیوتر، برق، نجاری، خیاطی و نلدوانی آموزش می بینند.

Author

About Author