حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای دهی

امروز شنبه ۱۶ حمل سومین دور برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شورای ولایتی بعد از سقوط حاکمیت گروه طالبان در افغانستان است،  از اول صبح امروز مردم در صف های طولانی رای دهی قرار گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، با وجود اینکه مردم از ناامنی و رفتن به پای صندوق های رای دهی هراس داشتند اما در حال حاضر حضور گرم مردم در پای صندوق های رای دیده می شود که مرد و زن مشتاقانه به مراکز رای دهی حضور یافته و به کاندیدای مورد نظر شان رای می دهند.

شماری از مراکزرای دهی در مرکز و ولایات کشوراز ساعت ۷:۰۰ به روی رای دهندگان باز شده بود.

براساس قانون کمیسیون مسقتل انتخابات مراکز رای دهی از ساعت ۷:۰۰ باز و الی ساعت ۸:۰۰ به روی رای دهندگان بازخواهد بود ودر صورت ضرورت این روند تمدید خواهد شد.

حامدکرزی رئیس جمهور کشور در لیسه امانی شهر کابل حضور یافت و به کاندیدای مورد نظر خود رای داد.

همچنین نامزدان ریاست جمهوری از جمله داکترعبدالله عیدالله، اشرف غنی احمد زی، داکتر زلمی رسول و سایر کاندیدان ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در پای صندوق رای رفتند و به نامزد مورد نظر شان رای دادند.

محمد ایوب سالنگی معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله به صفحه رسمی فیس بوکس نوشت که از آغاز پروسه رای دهی در مراکز و ولایات کشور تا کنون هیچ مشکل امنیتی برای رایدهندگان پیش نیامده و حضور مردم در سایت های رای دهی خوب می باشد.

با این حال وزارت امور داخله اعلام کرد که  نیروهای پولیس ملی دوتن را در پیوند به مداخله در پروسه انتخابات در ولسوالی سید آباد ولایت میدان وردک بازداشت کرده است.

براساس معلومات وزارت امورداخله، اسامیان هریک سمونیار نذیر مدیر جنایی قوماندانی امنیه ولسوالی سید آباد و هارون کارمند ریاست امنیت ملی ولایت میدان وردک که میخواستند با استفاده از فرصت پنچ صندوق را از اوراق رای دهی پر نمایند توسط نیروهای پولیس ملی بازداشت شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *