حضور سرکرده گروهک تروریستی جیش الاسلام در ترکیه

پایگاه خبری سندیکای اورق ترکیه اعلام کرد:« زهران علوش» سرکرده گروهک تروریستی جیش الاسلام که درسوریه علیه دولت دمشق

پایگاه خبری سندیکای اورق ترکیه اعلام کرد:« زهران علوش» سرکرده گروهک تروریستی جیش الاسلام که درسوریه علیه دولت دمشق فعالیت دارد و توسط عربستان هدایت می شود، به طور مخفیانه و از طریق مرز ریحانلی در ترکیه وارد استانبول شده و درحاشیه همایشی که با عنوان «انجمن خطیبان شام» در استانبول برگزار شد، با شیخ اسامه الرفاعی ، شیخ کریم راجح، شیخ قاریان و افراد دیگری از علمای وابسته به جمعیت اخوان المسلمین دیدار کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از پایگاه خبری سندیکای اورق، این سفر درپی سفر رجب طیب اردوغان به عربستان سعودی برنامه ریزی شده است و سرکرده این گروه با هماهنگی سازمان اطلاعاتی ملی ترکیه (میت) وارد خاک ترکیه شده است.

 به تازگی ترکیه وعربستان مشغول مذاکره در خصوص طرحی هستند که براندازی بشار اسد و تشکیل یک دولت ائتلافی متشکل از نظامیان میانه روی سوری را پیگیری می کند.

سرکرده گروهک تروریستی جیش الاسلام قصد دارد تا با ایجاد یک کانال حمایتی از ترکیه به خاطر حضور در شمال سوریه بویژه در ریف شمالی و جنوبی حلب، حضور گروهک خود را به عنوان یک طیف میانه رو در بین مقامات آنکارا تثبیت کند تا از این طریق حمایت نظامی ترکیه و غرب را به دست آورده و شرایط را برای حضور خود در آینده سیاسی سوریه به عنوان یک گروه میانه رو مساعد نماید.

Author

About Author