حضورحزب الله درسوریه، لبنان را از خطرنابود شدن نجات داد

دبیرکل جنبش مقاومت حزب‌الله می‌گوید اگر مبارزان این جنبش برای جنگ به سوریه نرفته بودند شبه‌نظامیان تکفیری تمامی لبنانی‌ها را از بین می‌بردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسن نصرالله روز شنبه (۹ حمل) در یک سخنرانی تلویزیونی گفت: اگر تروریست‌های تکفیری در سوریه به پیروزی رسیده بودند همه‌ی ما نابود شده بودیم؛ نه فقط حزب یا جنبش مقاومت بلکه همه‌ی ما از بین رفته بودیم.

وی افزود حزب‌الله یک سال و نیم قبل به جنگ سوریه وارد شد، آن هم در زمانی که شبه‌نظامیان تندرو چند متر با حرم حضرت زینب (س)، نواسه ی پیامبر اسلام (ص)، فاصله داشتند.

دبیرکل حزب‌الله تاکید کرد حرم حضرت زینب (س) مورد احترام شیعیان و اهل تسنن در سراسر جهان است.

وی از ترکیه به علت تهدید به ورود به جنگ به بهانه‌ ی نجات مقبره‌ی سلیمان شاه انتقاد کرد. سلیمان شاه پدربزرگ موسس امپراتوری عثمانی است که مسلمانان به ندرت وی را می‌شناسند.

نصرالله افزود وقتی جنگ سوریه شروع شد حزب‌الله از گفتگوی سیاسی برای پایان دادن به این درگیری حمایت کرد اما این مسئله هیچگاه محقق نشد چرا که اتحادیه‌ی عرب راه‌حل نظامی را ترجیح داد.

وی تصریح کرد برخی از کشورهای عربی برای سرنگونی دولت سوریه از شبه‌نظامیان حمایت مالی و تسلیحاتی کردند اما اکنون با گذشت ۳ سال برخی اعضای اتحادیه‌ی عرب همان شبه ‌نظامیان را از بیم این که به محض پایان جنگ سوریه کشورهای خودشان را ویران کنند در فهرست سیاه خود قرار می‌دهند.

سوریه از مارچ ۲۰۱۱ صحنه‌ ی خشونت‌های خونین بوده است

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *