حصارکشی مرزی پاکستان، آغاز شد

بعد از آنکه مقام های عالی رتبه کابل نسبت به کشیدن سیم خاردار از سوی اسلام آباد در مرزهای مشترک دو کشور انتقاد کردند، پاکستان بدون توجه به آن، حصارکشی مرزی را آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، کشیدن سیم خاردار و حصار در مرزهای مشترک افغانستان با پاکستان، امروز (۸حمل) در منطقه مهمند ایجنسی آغاز شده است.

قمر جاوید بجوه، رئیس ستاد ارتش پاکستان گفته است که این اقدام، ابتدا در مناطقی اعمال می شود که از دید اسلام آباد؛ «ساحات با تهدید بلند» است.

به گفته وی، اعمار حصار و کارگذاری سیم خاردار در بخش‌ هایی از باجور و مهمند ایجنسی در مناطق قبایلی پاکستان و هم مرزی با ننگرهار و کنر؛ آغاز شده است.

رئیس ستاد ارتش پاکستان؛ این اقدام را برای تامین امنیت در مرزهای مشترک مفید دانسته و می گوید که حصارکشی، امنیت و ثبات هر دو کشور را تقویت می کند.

این در حالی است که مقام های حکومت وحدت ملی از جمله داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرائیه حکومت روز گذشته در نشست شورای وزیران به شدت از این اقدام پاکستان انتقاد کرد.

وی گفته بود که سیم خاردار نمی تواند برای مبارزه با تروریزم مفید باشد و کشورهای همسایه از جمله پاکستان اگر به دنبال تامین امنیت در منطقه هستند، باید مبارزه با تروریزم را صادقانه انجام دهند.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *