حسن روحانی: معضل همه ی ما، اختلافات در جهان اسلام است

12983944_867705733355847_4602460615970587612_oدکتور حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در استانبول ترکیه گفت: معضل همه ی ما، اختلافات در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سیزدهمین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با حضور سران و مقامات بلند پایه کشورهای اسلامی در استانبول ترکیه برگزار شد و به نمایندگی از افغانستان در این اجلاس دکتر عبدالله عبدالله “رئیس اجرایی حکومت وحدمت ملی” اشتراک کرده است.

در این اجلاس رئیس جمهور ایران خاطرنشان کرد که اسلام‬ به ما آموخته است که جنایت به هر نامی و در هر مکانی که انجام شود، جنایت است.

وی افزود که جنایت چه در سرزمین مظلوم ‏فلسطین‬ باشد و چه در‏لاهور‬، ‏بیروت‬، دمشق‬، استانبول‬ و یا در ‏نیویارک‬، ‏پاریس‬ و ‏بروکسل‬ جنایت مهم آن است که ریشه‌‌ها و زمینه‌ها را به‌درستی بشناسیم و با عزمی استوار و اراده‌ای راسخ، درصدد مقابله با همه صورت‌های آن برآییم.

او گفت: برای همه روشن است که نه ‏عربستان‬ مشکل ایران است و نه ‏ایران‬ مشکل عربستان، مشکل اصلی جهل و تعصب و خشونت‌ورزی است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران افزود که ما به‌حکم رحمانیت و عقلانیت اسلامی، وظیفه‌داریم که هرگونه غبار خشونت و افراطی‌گری و فرقه‌گرایی را از چهره دین، بزداییم و جهان اسلام را الگوی جامعه «میانه و معتدل»، در دنیای پیش‌رو سازیم.

Author

About Author