حسن الثنائر: انصارالله جنگ زمینی را جهنم نظامیان مصر می‌کند

یک کارشناس نظامی مصر ضمن هشدار درباره عواقب مداخله نظامیان کشورش در جنگ زمینی علیه یمن تاکید کرد: انصار الله جنگ زمینی را به جهنمی برای نظامیان مصر مبدل خواهد کرد.

یک کارشناس نظامی مصر ضمن هشدار درباره عواقب مداخله نظامیان کشورش در جنگ زمینی علیه یمن تاکید کرد: انصار الله جنگ زمینی را به جهنمی برای نظامیان مصر مبدل خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از فارس، «حسن الثنائر» کارشناس نظامی مصر در قاهره ضمن هشدار درباره اعزام نیروی زمینی از مصر به یمن و حضور در رویارویی نظامی با کمیته‌های انقلابی یمن تاکید کرد: ماهیت جغرافیایی یمن و تجربه جنگی بالای نیروهای کمیته‌های انقلابی یمن، درگیری نظامی را دشوار و پیچیده خواهد کرد.

وی افزود: مهمترین هدف تجاوز سعودی به یمن نابودی سلاح‌هایی است که می‌تواند برای عربستان خطرساز باشد که اعم از تسلیحات هوایی، یا موشک‌های بالستیک یا سلاح ‌های سنگین است، علاوه بر اینکه بی‌تردید جنگ زمینی درخواهد گرفت اما تلفات و خسارات سنگینی برجای خواهد گذاشت؛ بنابراین امیدواریم نیروهای ائتلاف قبل از اتخاذ هر تصمیمی درباره جنگ زمینی به درستی عواقب آن فکر کنند.

الثنائر گفت: ماهیت جنگ در خاک یمن در شرایط کنونی برای آنهایی که به آن نزدیک شوند به مثابه جهنم است، چرا که جنبش انصار الله تجربه جنگی بزرگ در یمن دارد.

وی افزود: اعرام نیروهای مصری به یمن در این شرایط دشوارتر از تجربه اعزام در سال ۱۹۶۲ است (دخالت نظامی ارتش مصر در یمن در دهه شصت میلادی در دوران ریاست جمهوری جمال عبدالناصر که موجب کشته و زخمی شدن هزاران نفر از نظامی های مصری شد) و اختلاف عمده بین دو جنگ در آن است که آن زمان حاکمیت یمن ورود نیروها را به این کشور سهولت بخشید، زیرا بندرها و فرودگاه‌ها را تحت کنترل داشت اما اکنون جبهه الحوثی ورودی‌های این کشور را تحت سیطره خود گرفته است.

Author

About Author