حسنی مبارک رئیس جمهور پیشین مصر از زندان آزاد شد

حسنی مبارک رئیس جمهورپیشین مصر که در پرونده کشتار تظاهرکنندگان از اتهامات تبرئه شده بود، امروز جمعه ( ۴ حمل) برای اولین بار پس از شش سال از زندان آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادگاه کیفری قاهره درخواست قاضی تحقیقات در پرونده مربوط به حسنی مبارک، رئیس جمهوری اسبق مصر را پذیرفت و حکمی را مبنی بر تحقیقات مجدد در این خصوص صادر کرد.

دادستان کل مصر در سال ۲۰۱۳ با بازپرداخت یک میلیون دلار از سوی افراد خانوده مبارک در مقابل ارزش هدایایی که به آن دست یافتند موافقت کرده و این پرونده را بسته بود. این پرونده مربوط به دریافت هدایایی از موسسه مطبوعاتی الاهرام توسط مبارک و مقامات دولت وی طی سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۱ است.

بر اساس این گزارش تحقیقات جدید بر حکم دادستان کل مبنی بر آزادی مبارک تاثیری نخواهد داشت.

مبارک پیشتر در پرونده‌های مختلفی از جمله قتل تظاهرکنندگان مصری، دریافت رشوه از شرکت‌های تجاری، سوء استفاده از قدرت، اختلاس و پرونده موسوم به کاخ‌های ریاست جمهوری تبرئه شده بود و یا به دلیل رسیدن مدت زمان بازداشت وی به سقف مجاز ماندن یک متهم در بازداشت موقت، بر اساس قوانین مصر نگهداشتنش در زندان غیرقانونی بود.

تنها پرونده باقیمانده علیه مبارک مساله دریافت رشوه از موسسات رسانه‌ای دولتی این کشور بود که در جریان این پرونده برای مبارک قرار حبس موقت تا انجام تحقیقات صادر شده بود و با درخواست وکیل وی و موافقت دادگاه، حکم آزادی مبارک از زندان صادر شد.

در همین راستا، وکیل حسنی مبارک گفت: مقامات مصر امروز جمعه حکم آزادی مبارک را اجرا کردند و وی بیمارستان خود در المعادی واقع در جنوب قاهره را ترک کرد و به منزل خود در منطقه «مصر جدید» برگشت.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *