حزب الله لبنان: با حمله نظامی غرب به سوریه نظاره گرنخواهیم بود

منابعی مسئول در حزب الله لبنان اعلام کردند که این حزب درپی ورود ناوهای جنگی غرب به دریای مدیترانه به منظور حمله به سوریه، نیروهای خود را به حال آماده باش درآورده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این منابع در مصاحبه با روزنامه الرأی چاپ کویت اعلام کردند: حزب الله با توجه به تصمیم یک جانبه کشورهای غربی برای حمله به سوریه بدون کسب اجازه از شورای امنیت سازمان ملل متحد، از نزدیک تحولات جاری را پیگیری می کند.

این منابع آگاه با بیان اینکه حزب الله خواهان درک نیت اصلی غرب است به این معنی که آیا غرب برای مجازات نظام سوریه به این کشور حمله خواهد کرد یا برای برهم زدن توازن قدرت؛ اعلام کردند: اگر امریکا و انگلیس تصمیمی را برای حمله نظامی به سوریه برای حمایت از گروهی علیه گروهی دیگر اتخاذ کند؛ دست روی دست نخواهد شد و نظاره گر فروپاشی یکی از محورهای مقاومت نخواهد بود.

منابع مذکور تهدید کردند که واکنش حزب الله به دخالت نظامی غرب برای منحرف کردن افکار عمومی از اوضاع سوریه نخواهد بود بلکه ناشی از سرنوشت مشترک حزب الله و سوریه خواهد بود .

این منابع اعلام کردند که برخی گروه ها در لبنان مشتاقانه منتظر حمله غرب به سوریه هستند و تصور می کنند که چنین حمله ای اوضاع لبنان را دگرگون خواهد کرد ولی این آرزو به این راحتی تحقق نمی یابد و نوعی خیالبافی است.

با این حال منابع ویژه و مطلع سوری با بیان اینکه پدافند هوایی این کشور در آمادگی کامل برای مقابله با هرگونه اقدام نظامی احتمالی علیه سوریه است، تاکید کردند، این سیستم حتی توان تغییر سرنوشت نتایج این حمله را دارد و امریکا به این امر واقف است.

این منابع تاکید می‌کنند که قدرت موشکی سوریه به گونه‌ای احداث شده که امکان علنی و آشکار کردن آن وجود نداشت باشد و این بدین معنی است که موشک‌های سوریه نیز از هرگونه تجاوز و تعدی کشورهای غربی و امریکا به طور کامل در امان است و خبرهایی به گوش می‌رسد که ارتش این موشک‌ها را در وضعیتی متناسب و منطبق با شرایط مستقر کرده‌اند.

این منابع سوری تاکید کرده است که جنگ امریکا بیشتر از اینکه نظامی باشد جنگ روانی است که در منطقه به راه انداخته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *