حزب اسلامی زندانی های از بند رها شده خود را تحویل نگرفت

دولت جمهوری اسلامی افغانستان براساس توفقاتی که با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار کرده است قرار بود امروز دوشنبه (۱۱ ثور) ۶۹ تن از زندانی های این حزب از زندان پلچرخی و بگرام رها شوند اما حزب اسلامی این زندانی ها را تحویل نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهورغنی از میان ۶۹ زندانی مربوط به حزب اسلامی را فرمان رهایی ۵۶ تن از آن امروز امضاء کرده است اما حزب اسلامی به دلیل اینکه چرا همه ای ۶۹ زندانی این حزب رها نشده، ۵۶ زندانی رها شده را هم تحویل نگرفته است.

اعضای حزب اسلامی گلبدین حکمتیار گفته ست که قرار بود همه ای ۶۹ زندانی این حزب از زندان های پلچرخی و بگرام رها شوند اما ۱۳ تن آنها، برخلاف وعده ای قبلی و توافق نامه صلح میان حزب اسلامی و حکومت وحدت ملی از زندان آزاد نشده اند.

دلیل رها نشدن این سیزده عضو حزب اسلامی، مداخله ی امریکا و حقوق بشر خوانده شده است.

نادر افغان سرپرست دفتر مطبوعاتی حزب گلبدین حکمتیار گفته است هرچند قرار بود ۶۹ زندانی بر اساس فرمان رئیس جمهور از بند رها شوند اما نام ۱۳ زندانی از این لیست خارج شده‎است.

وی می‎گوید که هنوز دلیل خارج شدن نام این زندانیان روشن نشده‎است.

گفتنی است پیش از این “احمد فرزان” رئیس روابط استراتیژیک دارالانشاء اجرائیوی پروسه صلح و ادغام مجدد گفته بود دوسیه ۱۶ زندانی حزب اسلامی شرایط رهایی را پوره نکرده و نیاز به بررسی‎های بیشتر در زمینه وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *