حزب اسلامی حتی برای عکس‌های حکمتیار محافظ گماشته است

گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان که همکاری شورای صلح نامش از لست سیاه شورای امنیت سازمان ملل متحد حذف شد و حکومت وحدت برایش یک خانه، ۹۰ محافظ و امکانات یک زندگی شهری را داد تا باشد، یک غلجایی به دیگر غلجایی در تاریخ کاری کرده باشد.

اما در نخستین روز آمدنش با تیترهای جالب رسانه‌های محلی و بین المللی برخورد، یک رسانه نوشته «قصاب کابل برگشت» دیگر رسانه گفت که « جنگ سالار افغان پس از ۲۰ سال اختفا به کابل برگشت» از این دست تیترها زیاد در رسانه‌ها دست به دست شد.

همچنان شهروندان کابل روزها بخاطر این که گلبدین به کابل نیاید تظاهرات کردند اما بالاخره حکمتیار که ۲۰ سال از جریانات سیاسی افغانستان دور یک باره وارد جریان سیاسی افغانستان شد.

در روزهای اول فکر می‌کرد کابل همان کابل ۲۰ سال قبل است و مردمانش همان مردمان خوش باور و خوش خیال اما این فکر روزی که یک جوان هراتی کفش‌های خود را به سوی حکمتیار پرتاب کرد یک چیزهای شکست و یک سری حرمت‌ها از بین رفت و فهمید که راکت را ه حل نیست و باید با حکومت کنار بیاید و دیموکراسی غربی را قبول کند.

اما حزب اسلامی امروز در قسمت های از شهر کابل تصاویر رهبر این حزب و جمعه خان همدرد را جهت برگزاری سومین شورای مرکزی این حزب نصب نمود است و گفته میشود که جهت جلوگیری از پاره شدن این بلبرد ها از سوی مردم این حزب در نزدیکی هر تصویر یک نفر مسلح را توظیف نموده است.

همچنان این روزها یک سند به رسانه‌ها درز کرده است که ۹۰ محافظ دیگر هم به لست محافظین حکمتیار افزوده شده است که معاش دو ماه شان مبلغ ۵میلیون افغانی از سوی حکومت اجرا شده است.

این در حالیست که در روزهای که قرار بود حکمتیار کابل بیاید این حزب عکس‌های حکمتیار را در جاده ها نصب کرده بود که در بعضی موارد به روی عکس‌هایش رنگ پاشیده بودند و در اکثر جاها عکس‌های امیر حزب اسلامی را مردم کابل پاره کرد بود.

ناگفته نباید گذاشت که حزب اسلامی نخستین حزب بود از داعش حمایت کرد و این روزهای افراد وابسته به این حزب در ولسوالی درقد ولایت تخار پرچم داعش را بلند کرده اند.

 

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *