حزب اسلامی اجازه سقوط حکومت را نمی‌دهد

رهبر حزب اسلامی می‌گوید که تظاهرات مسالمت‌‌آمیز حق هر شخصی است؛ اما به هیچ‌کس اجازه داده نمی‌شود که به دنبال براندازی و سقوط حکومت باشد و در برابر آنها ایستاده‌گی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، گلبدین حکمتیار امروز (۱۸جوزا) در نشست خبری در کابل، به اتفاقات اخیر در کشور به ویژه پایتخت واکنش نشان داد.

وی می‎گوید که هر شخص حق تظاهرات مسالمت‌آمیز را دارد، اما نباید برای بالا شدن به دیوارهای ارگ تلاش کند و به فکر سقوط حکومت باشد.

حکمتیار گفت :«هیچ‌کسی نمی‎تواند قدرت را به زور بگیرد. هر افغان حق دارد که خواست‎هایی داشته باشد، اما نباید سرک‌ها را مسدود کنند.»

وی اظهار داشت که نمی‌توان با زور به دنبال حکومت‌داری بود و بسته کردن سرک‌ها، انتقال جنگ‌افزار و تجهیزات نظامی در تظاهرات قابل قبول نیست.

حکمتیار یادآور شد که تغییر باید بر اساس رای مردم باشد نه از راه زور؛ نباید تجربه تلخ گذشته تکرار شود؛ چون هیچ‌کس نمی‌تواند به زور و سلاح بیگانگان بالای افغانان حکومت کند.

رهبر حزب اسلامی همچنین هشدار داد که برخی‌ها به دنبال کم‌رنگ جلوه دادن نقش این حزب در وقایع افغانستان هستند و طالبان مسلح را به حزب اسلامی ترجیح می‌دهند.

اظهارات حکمتیار در حالی بیان می‌شود که بعد از رویداد خونین چهارراهی زنبق شهر کابل دست به مظاهره زده و این مظاهره نیز به خشونت گراییده و شماری از معترضین کشته و زخمی شدند و به دنبال آن، در بخش‌هایی از شهر کابل خیمه‌های تحصن و دادخواهی برپا شد.

هرچند که برپایی این خیمه‌ها مشکلات زیادی برای مردم و پایتخت‌نشینان به وجود آورده و تردد در شهر را با مشکل روبرو ساخته؛ اما تحصن‌کننده‌گان به دوام برپایی خیمه‌ها تاکید دارند.

از سوی دیگر، رهبر حزب اسلامی با اشاره به انتخابات آینده، اظهار داشت که این حزب با قدرت در انتخابات پارلمانی اشتراک خواهد کرد.

به گفته وی، امید می‌رود که این انتخابات به صورت شفاف و با بودجۀ کم، برگزار شود؛ اما بازهم نیاز جدی به اصلاحات در نظام انتخاباتی وجود دارد.

حکمتیار دربارۀ اینکه حزب اسلامی در انتخابات ریاست‌جمهوری اشتراک می‌کند یا خیر؟ گفت :«تاکنون در این‌باره تصمیم نگرفته‎ایم، اما ترجیح می‌دهیم که یک فرد مناسب مورد نظر باشد که مورد قبول همۀ باشد.»

رهبر حزب اسلامی همچنین از کشورهای همسایه خواست تا به حمایت از جنگ در افغانستان پایان دهند و در برابر تروریزم، به صورت همه‌جانبه و مشترک مبارزه کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *