حریق بزرگترین محموله مواد مخدر در پکتیا

خبرگزاری خاورمیانه

پولیس مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، بزرگترین محموله مواد مخدر در طول ۱۳ سال اخیر را در ولایت پکتیا کشف کرده و حریق نمود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بازمحمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله در نشست خبری امروز (۲۹قوس) اظهار داشت که این دستاورد در طول ۱۳ سال اخیر بی سابقه بوده است.

احمدی اظهار داشت که در این عملیات که به تاریخ ۲۵ قوس توسط نیروهای قطعه خاص پولیس معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله و به همکاری نیروهای کشفی مدیریت تحقیقات حساس و نیروهای خاص امریکا در قریه احمد آباد ولسوالی سید کرم ولایت پکتیا انجام شد، به تعداد ۴۴ باب کارخانه تولید چرس تخریب و از بین برده شد.

بر اساس گفته های وی، از این تعداد کارخانه، مقدار ۱۹۱.۲ تُن مواد شامل ۱۸۹.۵ تُن چرس، ۱۷۰۰ کیلوگرام تریاک و ۱۸ کیلوگرام هیروئین کشف و پس از نمونه برداری؛ از بین برده شد.

معین مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله تصریح کرد که کارکنان این کارخانه ها پیش از عملیات از ساحه فرار کرده و تحقیقات برای دستگیری مالکین و کارکنان آن ادامه دارد.

احمدی تصریح کرد که قیمت مجموعی مواد مخدر کشف و ضبط شده بالغ بر ۵۱ میلیون دالر بوده که اگر به خارج از کشور قاچاق می شد، قیمت آن به نیم ملیارد دالر می رسید.

 

Author

About Author

1 thought on “حریق بزرگترین محموله مواد مخدر در پکتیا

  1. وقتی که حکومت وحدت ملی جلوهمچون کارهای رامیگیرددرعوض بایدزمینه کاربرای مردوم ایجادکندوگرنه ممکن است بدازاین شغل انتخاب کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *