حذف ۵۰۰۰۰ فرصت شغلی بانک جهانی اروپا در سراسر جهان

بانک «اچ‌ اس بی سی» از بزرگترین بانک‌های جهان روز سه‌شنبه از تعدیل نیرو و بازخرید ۲۵ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد.

بانک «اچ‌ اس بی سی» از بزرگترین بانک‌های جهان روز سه‌شنبه از تعدیل نیرو و بازخرید ۲۵ هزار نفر از کارکنان خود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نوشته روزنامه گاردین، این بنگاه مالی و بانکداری بریتانیا که بزرگترین شبکه اروپا و سومین بانک بزرگ جهان است،‌ قرار است هفت شعبه‌اش را نیز تعطیل کند.

بنا بر اعلام این بانک، ۵۰۰۰۰ فرصت شغلی این بانک در سراسر جهان حذف خواهد شد، که ۸۰۰۰ نفر آن‌ها از شعب داخل بریتانیا هستند.

شمار بازخرید‌ها صبح امروز ۲۵ هزار نفر اعلام شده بود، اما ساعتی بعد اعلام شد که با افزودن شمار افرادی که از شعب ترکیه و برزیل بازخرید می‌شوند، این رقم به دو برابر افزایش می‌یابد.

«استوارت گالیور» مدیر اجرایی اچ‌اس‌بی‌سی که از سال ۲۰۱۱ و پس از انتصاب به این سمت سیاست‌های کاهش هزینه را در دستور کار قرار داده، اعلام کرده است که این اقدام با هدف کاهش هزینه‌ها و در نتیجه افزایش سود عایدی سهام‌داران بانک انجام می‌شود.

گالیور پیش از این نیز در همین راستا تعداد کارکنان این مجموعه را از ۲۹۶ هزار به ۲۵۷ هزار نفر کاهش داده بود. وی امروز از تصمیم بانک برای آغاز موج تازه‌ای از کاهش هزینه‌ها و هم‌چنین تغییر تمرکز بانک به سوی بازارهای آسیایی خبر داد.

تغییر احتمالی محل ساختمان مرکزی بانک هم از دیگر برنامه‌هایی است که انتظار می‌رود به زودی در دستور کار قرار گیرد. ساختمان مرکزی این بانک از سال ۱۹۹۲ تاکنون در انگلیس است.

پیش از این و در ماه اپریل این بانک از طرح خود برای انتقال دفتر مرکزی بانک از لندن به هنگ‌کنگ خبر داده بود. تصویب قوانین سختگیرانه بانکی و مالیاتی در بریتانیا موجب شده این بانک از زیر بار این مقررات شانه خالی کند.

اچ‌اس‌بی‌سی که به خاطر درگیری در پرونده‌های رسوایی مالی زیادی جریمه‌های سنگینی پرداخته است سعی دارد با اجرای برنامه کاهش نیرو و تعطیلی برخی شعب در هزینه های خود صرفه‌جویی کند.

Author

About Author