حدود ۱۲۰۰مخالف مسلح سوری سلاحهایشان را زمین گذاشتند

29167_706

رسانه های روسیه اعلام کردند که بیش از ۱۲۰۰ تن از عناصر مسلح خالف دولت سوریه سلاح های خود را زمین گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بیش از هزار و دویست تن از عناصر مسلح مخالف دولت سوریه در ولایت درعا که تا همین اواخر با نیروهای دولتی سوریه مبارزه می کردند، سلاحهای خود را زمین گذاشتند تا با نیروهای دولتی توافق نامه آتش بس امضا کنند.

محمد خالد الهانوس، والی درعا اعلام کرد اکثر افراد مسلحی که سلاحهای خود را زمین گذاشتند و تسلیم شدند از ساکنان شهر ابطع بودند.

وی افزود همه آنهایی که داوطلبانه سلاحهای خود را زمین گذاشته اند به زودی شرایط بازگشت به زندگی عادی را پیدا خواهند کرد.

این مقام محلی سوریه ادامه داد:” ما امیدوار هستیم که در روزهای آینده توافق نامه های آتش بس جدید در چارچوب ترک مخاصمه ای که در عرصه ملی به اجرا گذاشته است، منعقد شود.”

در مذاکراتی که منجر به خلع سلاح شبه نظامیان مخالف دولت در درعا شد یکی از مسئولان امنیتی و اطلاعاتی بلند پایه سوریه به نمایندگی از طرف دولت و یوفق ناصر به نمایندگی از طرف مخالفان مسلح شرکت کردند.

یکی از ساکنان شهر درعا اعلام کرد:” آنهایی که به خواست خود خلع سلاح شده اند آماده بازگشت به زندگی عادی می شوند. اگر یک نفر سلاح خود را زمین بگذارد هزاران نفر دیگر نیز مثل او عمل می کنند.”

آمریکا و روسیه توافق نامه ای برای آتش بس در سوریه امضا کرده اند که از نیمه شب بیست و هفتم فبروری در این کشور به اجرا گذاشته شده است.

Author

About Author