هشدار حامد کرزی به محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان

حامد کرزی رییس جمهور پیشن افغانستان به محمد اشرف غنی رئیس جمهور کنونی کشور هشدار داده است که در روابط خود با پاکستان محتاط باشد.

حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان به محمد اشرف غنی رئیس جمهور کنونی کشور هشدار داده است که در روابط خود با پاکستان محتاط باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وی تاکید کرد کشورش هرگز تسلیم فشارهای پاکستان نخواهد شد و اجازه نخواهد داد تا سیاست خارجی افغانستان توسط اسلام آباد کنترل شود.

وی به مقامات دولت وحدت ملی که بیش از هر زمان دیگری به پاکستان نزدیک شده اند هشدار داده و گفت: تسلیم شدن به فشارهای پاکستان مبارزات مردم افغانستان علیه امپریالیسم بریتانیا و تجاوز شوروی را بی ارزش خواهد ساخت.

رییس جمهور پیشین کشور افزود: من یک آدم صلح جو هستم، از خشونت متنفرم. اگر علیه شوروی جنگ نکرده بودیم، به مراتب وضعیت بهتر داشتیم. اما اگر ما کنترل سیاست خارجی خود را از دست بدهیم، پس تمام جنگ های ما علیه بریتانیا در ۱۰۰ سال پیش و جنگ ما علیه شوروی، بی معنی می شود.

این اظهارات در حالی است که دولت جدید افغانستان به رهبری محمد اشرف غنی، مستمرا با اسلام آباد در تماس بوده و تلاش دارد به پاکستان اطمینان دهد که دولت جدید خواهان رابطه دوستانه با اسلام آباد است. کرزی پیش از این گفته بود که در همه امور از دولت وحدت ملی حمایت خواهد کرد غیر از رابطه با پاکستان.

وی در مراسم سوگند وفاداری رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان نیز تاکید کرده بود که سیاستمداران افغانستان باید در روابط شان با امریکا و پاکستان محتاط باشند؛ چرا که این دو کشور اهداف مشخصی را در افغانستان دنبال می کنند.

Author

About Author