حامدکرزی با هیات مجلس سنای امریکا دیدار کرد

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) با سناتور جان مکین، سناتور لنزی گراهام و سناتور جان براسو، اعضای مجلس سنای ایالات متحدهء امریکا دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که در ارگ انجام شد، هر دو جانب در مورد مواففتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا، زندان بگرام و مسایل منطقوی بحث و تبادل نظر کردند.

رئیس جمهوری اسلامی کشورمان با اشاره به موافقتنامه امنیتی میان افغانستان و ایالات متحده امریکا، یکبار دیگر بر شرایط افغانستان برای امضای این موفقتنامه،  تاکید کرد.

وی گفت که مردم افغانستان خواهان امضای موافقتنامه امنیتی با ایالات متحده امریکا در صورت تامین صلح و امنیت در کشور شان می باشند.

حامد کرزی تصریح کرد که پروسه صلح برای افغانستان اهمیت دارد و مردم افغانستان خواهان صلح بوده، نمی خواهند که کشور شان دوباره دستخوش هرج و مرج قرار گرفته و یا حالاتی پیش آید که ملوک الطوایفی حاکم شده و حکومت تضیعف گردد.

وی افزود که افغانها جهت رفع این  تشویش از همه بیشتر خواهان صلح در افغانستان می باشند و کشور های بزرگ جهان و منطقه باید وحدت، موجودیت حکومت مرکزی و جلوگیری از هرج و مرج و ملوک الطوایفی را در افغانستان، تضمین نمایند.   

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که ما خواستار آغاز عملی و علنی پروسه صلح توأم با وحدت و یکپارچگی افغانستان می باشیم.

حامد کرزی با اشاره بر منع عملیات در قریه ها و خانه های مردم افغانستان گفت که کار بیشتر باید در این راستا صورت گیرد تا مردم افغانستان به صلح و آرامش دست یابند.

رئیس جمهور در رابطه به زندان بگرام خاطر نشان کرد که ایجاد این زندان و گرفتاری های انجام شده، در تضاد کامل با قوانین نافذهء افغانستان می باشد که در نتیجه آن تعداد زیادی از هموطنان بی گناه ما سالیان متمادی در توقیف بسر بردند.

حامد کرزی گفت افغانستان می خواهد که زندانیان بی گناه در مطابقت با قوانین نافذهء کشور از بند رها گردیده و مجرمین محاکمه و مورد مجازات قرار گیرند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *