حادثه ترافیکی در دایکندی ۱۰ نفر را به کام مرگ برد

مقامات محلی ولایت دایکندی میگویند: در پی یک رویداد ترافیکی که روز گذشته در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی رخ داد ۲۰تن کشته و زخمی شدند.

مقامات محلی ولایت دایکندی میگویند: در پی یک رویداد ترافیکی که روز گذشته در ولسوالی میرامور ولایت دایکندی رخ داد ۲۰تن کشته و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حبیب الله رادمنش، معاون والی دایکندی می‌گوید: که این رویداد در قریه تخوی ولسوالی میرامور دایکندی رخ داده و در پی آن ۱۰تن کشته و ۱۰نفر دیگر زخمی گردیده‌اند.

به گفتۀ وی در میان قربانیان این رویداد زنان و کودکان نیز شامل اند و زخمیان به شفاخانه انتقال یافته‌اند.

آقای رادمنش می‌افزاید که دلیل این رویداد انحراف موتر نوع فلنکوچ از جاده به خاطر خرابی راه بوده‌ است.

معاون ولایت دایکندی می گوید: مسیر سرک تخوی ولسوالی میرامور، چندین ولسوالی را باهم وصل می کند، اما برف های آن توسط وزارت فواید عامه و وزارت انکشاف دهات پاک کاری نمی شود.

سال جاری در افغانستان رویدادهای مرگ‌بار ترافیکی رخ داد که در پی آن صدهاتن تا کنون کشته و زخمی شده‌اند.

نبود جاده‌های درست، بی‌توجهی مسئولان دولتی و مسئولان شرکت‌های مسافربری و راننده‌گان از دلایل اصلی وقوع این رویدادها به شمار می‌روند.

از سویی، گفته می‌شود شرکت‌های مسافربری و مالکان با اضافه‌ نمودن چندین چوکی در موترها آن را از حالت معیاری بیرون می‌کنند و سبب افزایش تلفات در جریان رویدادهای ترافیکی می‌گردد.

در حال حاضر تقریبن در تمام موترهای افغانستان مسافران دوچند ظرفیت موترها از جایی به جایی انتقال می‌گردند و تا کنون مسئولان دولتی نیز در این مورد توجهی نکرده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *