جیمز دابینز : دست از سر افغانستان بر نمی داریم

جیمز دابینز در اظهارات اخیرش به مجلس سنای امریکا :

۱- حامد کرزی بالاخره این توافقنامه را امضا خواهد کرد.

۲ – سران اکثر کشورهای منطقه به شمول روسیه ، چین و پاکستان از حامد کرزی رییس جمهور افغانستان خواسته اند تا توافقنامه ی همکاری های امنیتی و دفاعی را با ایالات متحدهء امریکا امضا کند.

۳ – ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه، نوازشریف صدراعظم پاکستان و شی چین پنگ رییس جمهور چین از رییس جمهور کرزی خواسته اند تا توافقنامه ی همکاری های امنیتی و دفاعی را با ایالات متحده امریکا امضا کند. صرف ایران با امضای این توافقنامه ابراز مخالفت کرده است.

۴ – ایالات متحدهء امریکا به این ساده گی هم از افغانستان دست نخواهد کشید.

۵ – با آنکه برخی رهبران کشورهای این منطقه مخالف حضور نظامی امریکا اند، اما همه ی آن ها می پذیرند که بدون ادامه ی مساعدت های نظامی و اقتصادی جامعه ی جهانی افغانستان با جنگ های داخلی مواجه خواهد شد.

۶ – این جنگ خطر افزایش تندرویی، مهاجرت ها و اخلال در تجارت را دراین منطقه در قبال داشته وتهدید به همه ی منطقه افزایش خواهد داد.

به عقیده ی کارشناسان ، جیمز دابینز نماینده ی خاص ایالات متحده امریکا از آخرین موضع گیری اش عقب نشینی کرده است او قبلا به رسانه ها گفته بود : شاید ایالات متحده ی امریکا تا ختم سال آینده میلادی همه ی عساکرش را از افغانستان خارج می سازد.

حامد کرزی رییس جمهور کشورمان همیشه گفته است : تا زمانی که امریکا عملیات بالای خانه های افغان های را متوقف نسازد، توافقنامه ی همکاری های امنیتی و دفاعی با واشنگتن امضا نخواهد کرد و آمریکا باید گام های استواری در رستای پروسه ی صلح افغانستان بردارد و برخورد ها دوگانه را کنار بگذارد .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *