جگوگیری از انجام چند حمله انتحاری در سه ولایت کشور

ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که از راه اندازی چند حمله انتحاری و انفجاری در ولایات پکتیکا، بدخشان و هرات جلوگیری کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، نیروهای امنیت ملی در این ولایات موفق با شناسایی و دستگیری چهار عامل انتحاری همرا با جلیقه های انتحاری (وسکت های مملو از مواد انفجاری) و موتر بمب گذاری شده، شدند و این چهار نفر قصد انجام حمله انتحاری را در روز اول عید سعید فطر داشته اند.

براساس معلومات ریاست عمومی امنیت ملی، یک عراده موتر باربری از نوع مازدا که در آن یک تن مواد انفجاری گذاری شده بود همرا با یک عامل انتحاری در منطقه ارگون ولایت پکتیکا کشف و ضبط شده است.

فرد انتحاری اعتراف کرده که موتر حامل اش در منطقه میرانشاه وزیرستان شمالی بمب گذاری شده بود و قصد حمله انتحاری را در روز اول عید در مسجد جامح شهر شرن ولایت پکتیکا داشته است که در منطقه ارگون این ولایت توسط امنیت ملی شناسایی و دستگیر شد.

همچنین دو فرد انتحاری بنام های محمد امین و اسم مستعار طلحه و امرالدین باشنده قندوز و ولسوالی وردوج، در ولایت بدخشان همرا با دو جلیقه انتحاری (واسکت) دستگیر شدند.

این افراد در وزیرستان شمالی آموزش دیده اند و هدف آنها راه اندازی حملات انتحاری در روز نماز عید فطر در مسجد جامع بدخشان بوده است.

از نزد این اینها دو جلیقه انتحاری و یک میل تفنگچه بدست آمده است و آنها اعتراف کرده  که یک هفته قبل در وزیرستان شمالی به آنان آمپول غیر معمول تزریق شده و از حالت طبیعی خارج هستند.

همچنین یک فرد انتحاری دیگر بنام گل احمد باشنده ولسوالی گل ران ولایت هرات همراه با جلیقه انتحاری (واسکت)  توسط نیروهای امنیت ملی هرات شناسایی و دستگیر شد.

این عامل انتحاری نیز قصد حمله انتحاری را در یکی از مساجد جامع شهر هرات در جریان برگزاری نماز عید به جان یکی از فرماندان پولیس ملی را داشته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *